۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۷۲۰۴۱

طرح احیای نیمه شعبان در آستان امامزادگان خوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوی از برگزاری طرح احیای نیمه شعبان همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت امام عصر(عج) در آستان امامزادگان این شهرستان خبر داد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه خوي

حجت الاسلام مقصود محمودی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: طرح احیا و شب زنده داری نیمه شعبان با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور همزمان با نیمه شعبان در آستان مقدس امام زاده سید بهلول خوی اجرا می شود.


وی مدت اجرای این طرح را سه روز با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و دینی عنوان و خاطرنشان کرد: در آخرین روز برگزاری این طرح که همزمان با روز ولادت منجی موعود حضرت قائم(عج) اجرا می شود اساتید برجسته کشوری سخنرانی خواهند کرد و برنامه های مداحی از سوی ذاکرین اهل بیت(ع) اجرا می شود.


این مسؤول مشارکت مردمی خیرین در تهیه و توزیع نذورات، حضور مبلغین بومی در ایستگاه های پاسخ به سوالات شرعی و دینی، برپایی خیمه های معرفت و برگزاری ایستگاه های مشاوره دینی را از جمله برنامه های جنبی این طرح اعلام کرد و افزود: این هدف در راستای توجه و تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تبدیل بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان به قطب های فرهنگی کشور اجرا می شود.


حجت الاسلام مقصودی همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال جاری وقف هفت موقوفه جدید تا کنون در شهرستان خوی به ثبت رسیده است.


وی ادامه داد: این موقوفات که دو مورد از آنها منفعتی است با نیت تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم و همچنین تامین هزینه و مرمت و بازسازی مساجد شهری و روستایی وقف شده است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوی در ادامه به برگزاری محافل معنوی انس با قرآن کریم با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان اماکن معنوی و مردم در بقاع متبرکه این شهرستان در مناسبت های مختلف اشاره کرد و گفت: در همین راستا محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار شد./936/ت303/ب

ارسال نظرات