۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۷۲۱۱۰
کارشناس بی بی سی:

سهم خواهی اصلاح طلبان مانع کار دولت روحانی است

خبرگزاری رسا ـ بزرگان و کسانی که حرفی برای گفتن در جناح میانه رو و اصلاح طلبی دارند باید از خواستن مطالبات حداکثری پرهیز کنند.
مهدي طلعتي تحليلگر مسائل سياسي و امنيتي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، کارشناس بی بی سی فارسی پیرامون انتخاب آقای حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری منتخب ملت ایران چنین گفت: همانطور که به صورت سنتی در جمهوری اسلامی جا افتاده است تعیین بخش بزرگی از کابینه برای آقای روحانی مشکلی نخواهد داشت و ایشان خواهند توانست با استفاده از تمام جناح ها کابینه را شکل دهند.


مهدی طلعتی تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه گفت: تنها سه کابینه کلیدی وزارت خارجه، اطلاعات، دفاع و احتمالا وزارت کشور می ماند که آقای روحانی نیاز خواهد داشت که با رایزنی های بیشتر، تعاملی عقلانی و بدون تنش، وزاری آنها را منصوب کند.


به گفته وی؛ البته سیگنال های مثبتی نیز از طرف ارگان های مختلف حکومت داده شده است که از طریق راه میانه و اعتدال، شکاف های موجود را ترمیم کنند. آقای روحانی باید در قدم اول از طریق نصب کابینه و انتصاب نیروهایی که می توانند راه اعتدال را در پیش بگیرند، به این سیگنال ها پاسخ دهد.


مهدی طلعتی در ادامه افزود: بزرگان و کسانی که حرفی برای گفتن در جناح میانه رو و اصلاح طلبی دارند، باید از خواستن مطالبات حداکثری پرهیز کنند و اجازه دهند دولت آقای روحانی گام به گام و بر اساس اولویت هایی که در کشور وجود دارد مشکلات را حل کند.

نکته این است که وضعیت موجود فعلی در واقع تندروی بخشی از اصولگرایان و اصلاح طلبان در طی 8 سال و حتی 16 سال گذشته بوده است.


کارشناس بی بی سی در انتها گفت: نباید به هیچ کس این اجازه داده شود که تقاضای مطالبات حداکثری و سهم خواهی کند. چیزی که مناسب است آن است که بر اساس اعتدال و میانه روی، کابینه شکل بگیرد و گروه ها بیشتر از آن که سهم خواهی کنند در کنار دولت و با دولت باشند برای حل مشکلات دولت، دست یاری دراز کنند.\1421\9161/خ
 

ارسال نظرات