۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۷۲۱۲۶
بی بی سی منعکس کرد؛

واکنش ها به انتخاب آقای روحانی

خبرگزاری رسا ـ شبکه بی بی سی فارسی واکنش ها به انتخابات ایران را بسیار گسترده دانسته و به انعکاس برخی از آنها پرداخت.
بي بي سي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی واکنش ها به انتخابات ایران را بسیار گسترده دانسته و به انعکاس برخی از آنها پرداخت.

افغانستان: رئیس جمهوری افغانستان انتخاب حسن روحانی را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده است که روابط دو همسایه گرم تر شود. بسیاری از احزاب سیاسی افغانستان از جمله حزب ائتلاف ملی، جبهه ملی و حزب حق و عدالت نیز به ملت ایران تبریک گفته اند .


روسیه: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پیانیه ای به حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات ریاس
ت جمهوری تبریک گفته و از وی خواسته است که روابط نزدیک تری با روسیه برقرار کند. در این بیانیه آمده است: روسیه مایل است در زمینه های مختلف و بر اساس حفظ منافع مشترک و امنیت منطقه ای و بین المللی با ایران همکاری داشته باشد.


رژیم صهیونیستی: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفته است؛ چندان تحت تاثیر انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران قرار نگرفته است. وی همچنین به نقش کلیدی رهبری آیت الله خامنه ای در ایران اشاره کرده است.


ایالات متحده آمریکا: جی کارنی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تبریک به مردم ایران گفته است که این کشور به نتیجه انتخابات در ایران احترام می گذارد.

همچنین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پیامی گفت: آقای روحانی در فرصتی که به دست آورده است باید به وعده هایی که داده عمل کند. تا 1ماه پیش، فکر نمی کردیم انتخابی در ایران انجام شود که احتمالا در برنامه هسته ای ایران تاثیر داشته باشد و گویا اینطور شده است./1421/9161/خ

ارسال نظرات