۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۷۲۲۵۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش عکس«انتظار» در مراغه و اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی از مهم‎ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) همایش عکس «انتظار» در مراغه با هدف تعمیق فرهنگ مهدویت و  اشاعه و ترویج فرهنگ ولایت برگزار می‌شود.

ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اندیشه و رقابت سالم و آزاد در میان عکاسان شهرستان و شناسایی خلاقیت ذهنی و دید بصری هنرعکاسی با استفاده از نگاه خلاقانه هنرمندان عکاس و روایت آنان از جلوه های مختلف «انتظار» از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

گفتنی است، موضوعات این همایش شامل  انتظار و زندگی مدرن، آینده روشن ، انتظار در طبیعت، تنهایی و انتظار، انتظار و ارزش‌های انقلاب اسلامی، انتظار و جشن‌های نیمه شعبان، انتظار و مردم، انتظار و هنر، ابنیه تاریخی و مذهبی مرتبط با انتظار، جلوه های فرهنگی اعیاد ماه شعبان، شب های قدر ماه مبارک رمضان و امام زمان (عج) و مناجات های عاشقانه منتظران در ماه مبارک رمضان می‌باشد.

براساس این گزارش علاقه‎مندان می‌توانند آثار خود را تا پانزدهم شهریورماه جاری به دبیرخانه همایش واقع در مراغه، کمربندی شرقی، کوی مهدیه، پشت کتابخانه عمومی خواجه نصیر، مجتمع فرهنگی هنری فدک، انجمن فیلم و عکس مراغه  ارسال نموده و یا با شماره 3257771 تماس داشته باشند.

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی

در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم، شانزده موسسه قرآنی در سطح آذربایجان‌شرقی طرح تربیت حافظ 5 جزء قرآن کریم را اجرا می‌کنند.

ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش انگیزه حفظ و مرور قرآن کریم و معرفی الگوهای موفق قرآنی از اهم اهداف برگزاری این طرح است. در اجرای این طرح هر یک از موسسات با توجه به توان مدیریتی، نیروی انسانی متخصص و امکانات خود اقدام به برگزاری کلاسها و دوره‌های آموزشی کردند.

از جمله موسسات فرهنگی قرآن و عترت مجری این طرح می‌توان به مهد قرآن و عترت استان، انتظار پیام مرند،‌ هدایت مراغه، حضرت ولیعصر (عج) جلفا، بنیادقرآن کریم بستان آباد، مهد قرآن آذرشهر، فاطمه‌الزهرا یامچی، والفجر بناب، فاطمه المعصومه بناب، مهد قرآن هشترود، مهد قرآن وایقان، مهد قرآن هریس، مهد قرآن شبستر، کانون طفلان مسلم، یاس بهشتی اهر و بیت‌الاحزان، اشاره کرد.

گفتنی است، تمامی هزینه‌های اجرای طرح یاد شده شامل حق‌الزحمه مربیان، وسائل کمک‌آموزشی و آموزشی،‌ اخذ آزمون و غیره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پرداخت می‌شود.

اعطای گواهینامه به مربیان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت

همزمان با اعیاد شعبانیه طی آیینی گواهینامه مربیگری دوره‌ آموزش تخصصی تربیت معلم قرآن ویژه کودکان 3 تا 6 سال به 60 نفر از مربیان موسسات فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی اعطا شد.

این دوره آموزشی با حمایت این اداره کل و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط موسسه جامعه القرآن و العترت برگزار شد و هدف از برگزاری آن آشنایی و ایجاد علاقه و انس کودکان با قرآن کریم و مفاهیم دینی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه آموزش‌های قرآنی به کودکان بود.

استفاده از شیوه‌های غیرمستقیم و عملی و همچنین ارتقای سطح دانش و مهارت مربیان در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی قرآنی به کودکان از دیگر اهداف برگزاری این دوره به شمار می رفت.

گفتنی است، در دوره آموزشی یاد شده 60 مربی از 15 موسسه فرهنگی قرآن و عترت حضور داشتند که پس از طی دوره آموزشی،‌ ارائه یک پروژه تحقیقی و شرکت در دوره‌ی کارورزی، گواهینامه‌ی پایان دوره دریافت کردند.

میزان جوایز جشنواره عکس رضوی افزایش یافت

علی محرمی، مسؤول دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی اظهار داشت: جوایز این جشنواره که همزمان با   میلاد باسعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف  اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،  گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود، افزایش یافت.

وی افزود: جوایز این جشنواره شامل سی میلیون ریال برای نفر اول، 20 میلیون ریال برای نفر دوم، سیزده میلیون ریال برای نفر سوم، یازده میلیون ریال برای نفر چهارم، هفت میلیون ریال برای نفر پنجم، شش میلیون ریال برای نفر ششم، پنج میلیون ریال برای نفر هفتم و چهار میلیون ریال برای نفر هشتم تعیین شده است.

محرمی موضوعات این جشنواره را شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت)، حرم مطهر رضوی، آثار و ابنیه ها، امام زادگان و قدمگاه ها، وقف، فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا(ع)، جلوه های مشهد الرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان، شیفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه های فرهنگ رضوی در خارج از کشور عنوان کرد.


گفتنی است، علاقه‎مندان می‌توانند حداکثر 10 عکس به صورت تک عکس و 7 عکس به صورت مجموعه عکس از آثار خود را بر  روی سی دی  و با فرمتgpeg  در اندازه 40*30 سانتی متر و با دقت 300dpi  را تا پایان تیرماه 1392 به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر (عج)، مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال نموده و یا با شماره  تلفن3281200 – 3280555 -0411 تماس داشته باشند. همچنین علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت
www.Akserazavi.ir  مراجعه کنند.

جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری شورای فرهنگ عمومی استان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) و کانون  فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

منتخبان ملت در جهت حل مشکلات کشور گام بردارند

به دنبال حضوربی نظیر مردم انتخابات، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب و حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با انتشار اطلاعیه مشترکی از حضور حماسی مردم در انتخابات قدردانی کردند.

در این اطلاعیه آمده است: خدای متعال را شاکر و سپاسگزاریم که باردیگر برملت ایران تفضل و عنایت فرموده و نعمت های خود را بر ما فزونی بخشید تا به خلق حماسه سیاسی دیگری که مطالبه جدی مقام معظم رهبری بود، نائل شویم.

بر خود فرض و لازم می دانیم که به درگاه الهی جبین بر خاک گذاشته و سجده شکر نموده و از همه هموطنان و همشهریان و تمامی روستا نشینان قهرمان که در ایجاد این حماسه سیاسی مشارکت نموده اند، قدردانی و تشکر نماییم.

اینجانبان این پیروزی دشمن شکن را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری و شما ملت نجیب و فداکار و شجاع ایران اسلامی خصوصاً  مردم غیور شهرستان بناب و منتخبین محترم تبریک عرض می نماییم. پیروز اصلی این عرصه ملت شریف ایران اسلامی بوده و انشاء الله تعالی منتخبین بزرگوار قدردان این نعمت الهی خواهند بود و به یقین شکرگزاری این نعمت، خدمت صادقانه و تلاش شبانه روزی در جهت حل مشکلات کشور و شهرستان خواهد بود.

در پایان این بیانیه آمده است: از همه دست اندرکاران انتخابات اعم از کشوری، استانی و شهرستانی کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم و امیدواریم پاداش زحمات این عزیزان در درگاه الهی محفوظ باشد.

همچنین امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه مشترک از حضور حماسی مردم در 24 خرداد ماه قدردانی و اعلام کردند: سر سجده شکر بر آستان کبریایی ذات باری تعالی نهاده و حمد و ثنا گویان خداوند منان را شاکریم که ملت شهید پرور و ولایت مدار شهرستان اهر بار دیگر لبیک گویان به ندای ولی امر مسلمین همگام با دریای بیکران ملت غیور و فهیم ایران اسلامی حماسه سیاسی مد نظر مقام عظمای ولایت را خلق نموده و به تأسی از ولی امر مسلمین جهان پیوند مستحکم ایران و ایرانی را با نظام اسلامی به رخ همه بدخواهانی کشیدند که با صدها ترفند سیاسی، اقتصادی و امنیتی در پی گسستن یا سست کردن این اعتماد و پیوند مقدس اند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: بدینوسیله ضمن عرض تبریک منتخب مردم سرافراز ایران اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی به مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای ایشان در اجرای منویات مقام معظم  رهبری و مطالبات مردم فهیم ایران اسلامی و همچنین عرض تبریک به منتخبین مردم شریف شهرستان در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه، لازم می دانیم مراتب سپاسگزاری خویش را از همه اقشار مختلف مردم شریف، متدین، انقلابی، فهیم و ولایت مدار شهرستان که در این مسابقه پیروزی ملت عزیز و سرافراز ایران اسلامی سهم خود را بنحو شایسته ادا نموده اند و با مشارکت بیش از 83 درصد از واجدین شرایط موجبات سرافرازی و سربلندی اهالی منطقه را فراهم آورده اند اعلام داشته و از زحمات همه دست اندکاران برگزاری انتخابات تقدیر و تشکر می نماییم./935/پ202/غ

ارسال نظرات