۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۷۲۳۳۸

نشست علمی «ولادت امام زمان و پاسخ گویی به شبهات» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی از برگزاری نشست علمی، تخصصی «ولادت امام زمان و پاسخ گویی به شبهات» خبر داد.
حجت الاسلام رحيم کارگر
حجت‌الاسلام رحیم کارگر، مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت:  نشست علمی، تخصصی «ولادت امام زمان و پاسخ گویی به شبهات» از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در آستانه میلاد گوهر بار و پرفیض امام زمان و در راستای تحکیم و تقویت مبانی فکری و اعتقادی باورمندان به وجود امام مهدی(عج) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت نشست علمی «ولادت امام زمان و پاسخ گویی به شبهات» افزود: اهداف این نشست تعمیق و تبیین معارف مهدویت متناسب با نیازهای روز، بررسی مهم ترین مستندات علمی و تاریخی ولادت حضرت مهدی(عج)، پاسخ‌گویی به آخرین شبهات و سؤالات درباره تولد حضرت مهدی(عج) و مستندات آن، نقد و بررسی پاسخ‌های علما و شاعران به قصیده بغدادیه(که در رد وجود امام زمان سروده شده) و پر رنگ کردن توجه به کارهای علمی در کنار کارهای فرهنگی و تبلیغی است.
دبیر علمی نشست «ولادت امام زمان و پاسخ گویی به شبهات» طرح عالمانه و تخصصی مهدویت و دقت در طرح استنادات درست تاریخی و روایی در زمینه تولد حضرت مهدی(عج) و نقد و بررسی آرا و دیدگاه‌های مخالفان را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: برگزاری این نشست علمی در راستای ارزیابی همین استنادات است.
حجت‌الاسلام کارگر با بیان این‌که این نشست گامی مهم در جهت بسط و گسترش معارف سترگ و متقن و اصولی مهدویت است، خاطرنشان کرد: موضوع مهدویت باید همواره مورد توجه حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی قرار بگیرد.
وی افزود: در این نشست علمی حجت‌الاسلام محمدهادی یوسفی غروی، حجت‌الاسلام رضا مختاری و استاد کمال السید، آخرین مباحث مهم مرتبط با ولادت امام مهدی(عج) را مطرح و مورد بررسی قرار می‌دهند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به این که در این نشست تلاش داریم به آخرین شبهات و سؤالات مرتبط با ولادت و منابع و مستندات علمی آن اشاره و پاسخ‌های متقنی به آنها داده شود، گفت: با برگزاری این نشست در صدد هستیم زمینه تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی و باورهای دینی منتظران و باورمندان به وجود امام زمان(عج) را ایجاد و اسباب انس و ارتباط هرچه بیشتر با حضرت را فراهم کنیم.
وی ابراز داشت: نشست علمی، تخصصی«ولادت امام زمان و پاسخ گویی به شبهات» روز شنبه اول تیرماه 1392 مصادف با سیزدهم شعبان ساعت 10:50 در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام کارگر در پایان با بیان این‌که شرکت عموم علاقه‌مندان در این نشست آزاد است، تصریح کرد: شرکت دوست‌داران معارف مهدویت، به ویژه اساتید، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان بر غنای علمی این نشست علمی می‌افزاید./907/ت302/ی
ارسال نظرات