۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۷۲۴۲۷

اختلاف میان گروه هشت بر سر سوریه

خبرگزاری رسا ـ سران 8 کشور صنعتی نتوانستند به توافقی بر سر موضوع پایان جنگ در سوریه برسند.
نشت گروه جي هشت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری به بررسی نشست گروه موسوم به جی 8 پرداخت کرد و گفت: رهبران کشورهای عضو گروه 8 همچنان می کوشند در نشست جاری خود در ایرلند شمالی در مورد بحران سوریه به توافقی دست یابند که بتوان طرف های درگیر را برسر میز مذاکره آورد و در نهایت به خونریزی در آن کشور پایان دهند.
لازم به ذکر است که دولت سوریه پیش از این در خصوص حضور در اجلاس ژنو 2 اعلام آمادگی کرده بود اما شورشیان مسلحی که از یک سو القاعده از آنان حمایت می کنند و از سوی دیگر کشورهایی چون ترکیه، قطر و آمریکا از آنان حمایت نظامی و مالی می کنند علی رغم تمام تلاش ها نتوانستند به توافقی برای حضور در سر میز مذاکره دست یابند.
در نشست گروه 8 ، اختلافات بسیاری بر سر مساله سوریه بین اعضا وجود دارد، از یک سو روسیه تاکید می‌کند مسئله سوریه راهکار نظامی ندارد و مخالف ارسال سلاح به این کشور است و در مقابل غرب در تلاش است تا راهی برای نفوذ به سوریه پیدا کند و به شورشیان مسلح سلاح برساند.
شبکه صدای آمریکا در ادامه گفت: اوباما و پوتین در یک کنفرانس مشترک گفتند: هنوز مواضع مشترکی درباره سوریه دارند و مایلند که خونریزی در این کشور پایان یابد./1415/9161/خ

ارسال نظرات