۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۷۲۴۵۹
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

رونق امروز حوزه علمیه مدیون رهنمودهای رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که بالاترین افتخار حوزه های علمیه سربازی حضرت ولی عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در تاریخ اسلام همواره در مسیر تبلیغ دین وهدایت مردم به سوی حق و حقیقت گام برداشته است.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، صبح امروز در اجلاسیه کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه های علمیه کشور که در آستانه مقدس امامزاده عباس ساری در حال برگزاری است با ابراز خرسندی از شرایط امور حوزه های علمیه کشور، گفت: امروز به برکت تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد رونق و توسعه فعالیت های حوزه های علمیه در کشور هستیم.

 

وی همچنین به حضور حماسی ملت بزرگ ایران در 24 خرداد اشاره کرد و گفت: چیزی غیر این از مردم هوشمند و با بصیرت ایران اسلامی انتظار نمی رفت.

 

مدیراستانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ولایت مدار ایران پس از انقلاب اسلامی رکورد دار خلق حماسه های بزرگ در تاریخ انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: این ملت همیشه در صحنه از سال 42 تا 57 و از سال پیروزی انقلاب تا به امروز همواره حماسه ساز بوده و خواهند بود.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که ملت بزرگ ایران به حتم پس از خلق حماسه عظیم سیاسی به حتم خالق یک حماسه اقتصادی خواهند بود، تصریح کرد: امسال به حتم با حضور ملت ایران شاهد خلق یک حماسه سیاسی در کشور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که ملت ایران همواره وفاداری خود را به مکتب اهل بیت(ع) و روحانیت به اثبات رساندند، گفت: مردم ولایی و با بصیرت کشورمان در همراهی با روحانیت پایه ای استوار دارد و ثابت قدم بوده و هستند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که حوزه های علمیه یادگار ارزشمند ائمه معصومین(ع) هستند، گفت: حوزه دانشگاهایی هستند که از سوی امام باقر و صادق(ع) تأسیس شدند و در طول تاریخ از سوی انسان های شایسته و عالمان بزرگ استمرار یافته است.

 

وی با بیان این که بالاترین افتخار حوزه های علمیه سربازی حضرت ولی عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در تاریخ اسلام همواره در مسیر تبلیغ دین وهدایت مردم به سوی حق و حقیقت گام برداشته است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که کار خدمت به سربازان امام زمان(عج) سخت، دشوار و در عین حال ارزنده است، تصریح کرد: همه فعالان این عرصه باید قدر این فرصت خدمت را بدانند.

 

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود شکل گیری مدیریت های استانی حوزه در کشور را اقدام شایسته ای در جهت رونق فعالیت های مدارس علمیه در استان ها دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مازندران نیز پس از آغاز به کار مدیریت استانی شاهد گسترش فعالیت حوزوی هستیم.

 

وی قدمت حوزه علمیه مازندران را بسیار طولانی دانست و ادامه داد: مردم این استان افتخار اهتزاز پرچم اهل بیت(ع) را در این دیار دارند.  

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که پرچم اهل بیت به آسانی در این منطقه به اهتزار درآمده است، گفت: محبت اهل بیت(ع) در دل های مردم مازندران ساری و جاری است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 27 مدرسه علمیه در مناطق مختلف مازندران خبر داد و گفت: حدود دو هزار و 500 طلبه نیز در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی به فعالیت یک مرکز تخصصی حوزوی فعال در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: علاوه بر این یک مرکز تخصصی حوزوی نیز در شهرستان بابل نیز در مرحله تأسیس قرار دارد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که مازندران به دلیل سرسبز بودن ظاهر برخورداری دارد، گفت: اما به دلیل مشکلات موجود در این مناطق مدارس علمیه نیازمند حمایت ویژه هستند.

 

وی با بیان این که در مازندران حدود ده مدرسه علمیه در حال ساخت و تکمیل دارد، گفت: علاوه بر این ده مدرسه تابستانه نیز در مناطق مختلف استان وجود دارد که برنامه های متنوعی در فصل تابستان در این مدارس برگزار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات