۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۷۲۴۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

حماسه 24 خرداد غرور ملی و عزت ایرانی را ارتقا بخشید

خبرگزاری رسا ـ جمال‌پور گفت: رییس جمهور منتخب بایستی از فضای وحدت، امید، نشاط و تعاملی که میان مسؤولان و مردم به وجود آمده است، نهایت استفاده را در جهت رفع مشکلات موجود داشته باشد.
حماسه سياسي ، حماسه اقتصادي

میکائیل جمال‌پور، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح نتایج حضور حداکثری ملت ایران در حماسه سیاسی 24 خرداد پرداخت و اظهار داشت: این حضور به مثابه یک پیروزی ملی برای همه مردم محسوب می شود، که غرور ملی و عزت هر ایرانی را ارتقا بخشیده است.


وی با بیان این‌که نگرش جامعه بین‌الملل قبل از برگزاری انتخابات نسبت به چگونگی حضور ملت در پای صندوق‌های رأی بسیار بدبینانه بوده است، خاطرنشان کرد: ارزیابی تحلیل‌گران مسائل سیاسی و اجتماعی غرب این بود که مردم ایران زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارند و به نشانه اعتراض در انتخابات حضور حداقلی خواهند داشت.


جمال‌پور ادامه داد: مردم همیشه در صحنه ایران با بصیرت و آگاهی خود در 24 خرداد نشان دادند که دشمنان هنوز شناختی از ملت ولایت‌مدار ایران ندارند و با این‌که زیر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها گذران زندگی می کنند، اما هیچگاه عدم حضور در انتخابات را راهی برای اعلام نارضایتی خود نمی دانند.


رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز تصریح کرد: مصاحبه شرکت کنندگان در انتخابات با خبرنگاران داخلی و خارجی نشان داد که ملت با این‌که از مسائل اقتصادی ناراضی بوده‌اند، اما خود برای بهبود وضعیت فعلی به دنبال تغییر بوده و با روش کاملا دموکراتیک درصدد خلق حماسه اقتصادی در آینده هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که رسالت دولت تدبیر و امید بسیار حساس‌تر و مهم‌تر از دولت‌های گذشته است، گفت: دولت جدید با وعده‌ها و شعارهایی به پیروزی رسیده که آمال و عمق خواست همگان است، به یقین اگر دولت آینده بتواند به وعده‌هایش جامع عمل بپوشاند، اعتماد و رضایت مردم نسبت به نظام بیش از گذشته ارتقاء خواهد یافت.


وی با بیان این‌که ملت ایران با امید به آینده و لبیک به ندای رهبری حماسه ای ماندگار در 24 خرداد خلق کردند، گفت: رییس جمهور منتخب بایستی از فضای وحدت، امید، نشاط و تعاملی که میان مسؤولان و مردم به وجود آمده است، نهایت استفاده را در جهت رفع مشکلات موجود داشته باشد.


جمال‌پور خطرنشان کرد: مردم انتظار تحقق همان وعده‌هایی را دارند که رییس جمهور منتخب در دوران تبلیغات بدان اشاره داشت، عدالت، شایسته‌سالاری، بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم، اشتغال‌زایی، مقابله با بیکاری و افزایش قدرت خرید مردم از مطالباتی است که مردم از رییس جمهور آینده تحقق آن را می خواهند./935/ت302/س

ارسال نظرات