۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۷۲۴۷۷
باهدف غنی سازی اوقات فراغت؛

طرح آسمانی‎ها در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی از برگزاری طرح آسمانی ها با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با محوریت مساجد در سراسر استان خبر داد.
حجت الاسلام بابازاده

حجت الاسلام محمدرضابابازاده، مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه طرح آسمانی ها همزمان با سراسر کشور فردا در ارومیه برگزار می شود.

 

وی با بیان این که  اجرای طرح اوقات فراغت یکی از برنامه های مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، تصریح کرد: برگزاری کلاس های متنوع فرهنگی، قرآنی، هنری، اعتقادی و دینی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون ها از مهم ترین برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان غربی است.

 

وی با اشاره به فعالیت 427 کانون فرهنگی و هنری درسطح مساجد استان، تعداد کانون های تخصصی را 18 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: این کانون ها در حوزه های تخصصی همچون مهدویت فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام بابازاده آموزش قرآن، معارف اسلامی، هنرهای تجسمی و نمایشی، هنرهای دستی ویژه بانوان، آموزش های فنی و حرفه ای، بهداشت عمومی، دوره های ورزشی و اجرای اردوهای آموزشی و تربیتی را از محورهای فعالیت کانون های مساجد ذکر کرد.

 

وی با بیان این که سال گذشته بیش از 30 هزار نفر از فعالیت های مختلف کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان بهره مند شدند، گفت: 45 درصد کانون های فعال در مساجد و در مناطق روستایی استان مستقر هستند.

 

این مسؤول همچنین تعداد کانون های مساجد روستایی استان را 120 مورد اعلام و تصریح کرد: از تعداد بیش از چهارصد کانون فعال در استان 282 مورد مربوط به مناطق شیعه نشین و 190 کانون در مناطق سنی نشین فعال هستند.

 

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه تعداد کتابخانه های عمومی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان را 24 باب ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و 952 نفر از خدمات بخش کتابخانه ای کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهره مند می شوند./936/ت303/ب

ارسال نظرات