۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۷۲۴۸۰

حماسه 24 خرداد صداقت نظام را برای مردم اثبات کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و تحقیقات دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به دستاوردهای بزرگ حضور مردم در انتخابات 24 خرداد، گفت: انتخابات 24 خرداد صداقت نظام و دست اندرکاران نظام را برای مردم روشن کرد.
قوه قضائيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، عمرانی، معاون آموزش و تحقیقات دادگستری آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه قضاییه با تبریک اعیاد ماه رسول خدا(ص) و پیروزی ملت ایران در حماسه 24 خرداد گفت: خلق حماسه سیاسی با اتکا به نیروی مردمی و ملت بزرگ ایران دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای اقتدار و تثبیت جایگاه نظام جمهوری اسلامی داشته است.

 

وی شکست تحریم های انتخاباتی را یکی از دستاوردهای این حضور حماسه عنوان و خاطرنشان کرد: مردم با حضور خود تحریم های انتخاباتی برنامه ریزی دشمنان را که از ماه ها قبل برای کاهش مشارکت مردمی در عرصه سیاسی تلاش می کردند، خنثی کردند.

 

وی همچنین برگزاری انتخابات آزاد را دومین دستاورد ارزشمند حماسه 24 خرداد ذکر کرد و اظهار داشت: به برکت استقرار جمهوری اسلامی ایران در طول گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب تمامی مسؤولان با رای و نظر مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند که همین امر جلوه بارزی از تحقق دموکراسی در کشور است.

 

عمرانی مهمترین دستاورد حماسه سیاسی انتخابات را اثبات صداقت نظام و دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی به رای و خواسته ملت ایران عنوان کرد و گفت: انتخابات اخیر نشان داد که مسؤولان همواره امانتدار صادق رای و نظر مردم بوده و هستند.

  

اجرای 50 عنوان برنامه رادیویی و تلویزیونی در هفته قوه قضاییه

 

این مسؤول در ادامه با تشریح برنامه های هفته قوه قضاییه در استان گفت: برنامه های گرامیداشت هفته قوه قضائییه از 31 خردادماه سالجاری به مدت یک هفته با اجرای برنامه های متنوع آغاز می شود.

 

این مسؤول با اشاره به این که در این هفته 30 عنوان برنامه رادیویی و تلوزیونی از مرکز صدا و سیمای استان با بهره گیری از کارشناسان و قضات متخصص و مجرب برای تنویر افکار عمومی و ارتقای آگاهی های قضایی مردم پخش می شود، گفت: 50 درصد پرونده های تشکیل شده در مراجع قضایی استان به دلیل عدم آگاهی مردم از حقوق، تکالیف و قوانین است که ضرورت دارد رسانه ها به عنوان ابزار آگاهی رسانی در جامعه برای ارتقای مولفه های دانش قضایی و حقوقی مردم بیشتر تلاش کنند.

 

وی دیدار قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان با حجت الاسلام والمسلمین حسنی نماینده ولی فقیه در  آذربایجان غربی و ائمه جمعه شهرستانها را از برنامه های این هفته اعلام کرد.

 

دبیر ستاد هفته قوه قضاییه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: غباروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های ایثارگر دستگاه های قضایی استان، دیدار قضات و وکلای دادگستری با زندانیان ندامتگاه مرکزی ارومیه در جهت بررسی و رفع مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان و ارائه مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات مردمی در پنج مسجد محوری شهرستان ارومیه از جمله مسجد قبا، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، امام صادق(ع) که پنجم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد./936/پ203/ب

ارسال نظرات