۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۷۲۴۸۹
امام جمعه آمل:

سیره حضرت علی اکبر الگویی مناسب برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که سیره حضرت علی اکبر الگوی جوانان جامعه باشد، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با الگو برداری از اهل بیت معصومین به کارهای خود رنگ و بوی خدایی بدهد که در این صورت می تواند به سعادت و رستگاری دست یابد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: حضرت علی اکبر(ع) نمونه بارز و تمام و کمال در اطاعت از ولایت و امام معصوم خود است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که دشمنان اسلام به دنبال از هم گسستن نظام خانواده، ترویج بی بندوباری و بی هویت کردن نسل جوان هستند، افزود: آنها تلاش می کنند تا از این طریق بر افکار جوامع تسلط پیدا کنند و اهداف خودشان را در این جوامع پیاده کنند.

 

وی با اشاره به این که انسان چون موجودی اجتماعی است و همواره بر اساس زندگی اجتماعی خود الگو می گیرد، لذا همیشه در زمینه های مختلفی دنبال الگو و اسوه است، ادامه داد: خداوند سبحان در قرآن کریم حضرت محمد(ص) را معرفی می کند و حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر اعظم(ص) از جهت اخلاق، منطق و گفتار است و در این راستا الگوی خوب و مناسبی برای جامعه اسلامی بویژه جوانان است.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که دل های پاک جوانان مانند زمینی آماده به کشت است و نباید آن را به گناه آلوده کرد، تصریح کرد: انسان باید در طول شبانه روز خودش را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد.

 

امام جمعه آمل گفت: حضرت علی اکبر سرور جوانان بهشت و داری ویژگی های خاصی از جمله برخورداری از بصیرت و آگاهی، بهره مندی از صفت شجاعت و شهامت، عاقل بودن و عشق ورزیدن به ولایت، اشتیاق به شهادت و استقامت و پایداری بودند.

 

این استاد حوزه همچنین با ذکر حدیثی از رسول خدا(ص) گفت: ایشان می فرمایند بهترین امت من کسی است که جوانی خود را در بندگی خدا صرف و خود را از لذت های زود گذر دنیا کنار می کشد.

 

وی با تاکید بر این که سیره حضرت علی اکبر الگوی جوانان جامعه باشد، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با الگو برداری از اهل بیت معصومین به کارهای خود رنگ و بوی خدایی بدهد که در این صورت می تواند به سعادت و رستگاری دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که رفع دغدغه های مربوط به جوانان باید در اولویت کارهای مدیران نظام باشد، ادامه داد: همگان باید در تلاش باشند تا شرایط لازم برای تسهیل امور جوانان فراهم شود.

 

امام جمعه آمل گفت: مدیران باید در راستای ایجاد امکانات لازم برای گذراندن صحیح اوقات فراغت جوانان شرایط لازم را مهیا کرده تا آنان زمان های خود را به بهترین نحو ممکن سپری کنند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که دشمنان درصدد انحراف جوانان ما هستند، گفت: دشمنان از هر حربه ای برای منحرف کردن جوانان ما بهره می گیرند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که جوانان ما با همت و تلاش خود پاسخ مناسبی را در همه زمان ها و مکان ها به دشمنان داده اند، بیان داشت: حضور جوانان ما در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی دنیا علاقه آن ها به نظام اسلامی را به اثبات رسانده است.

 

وی با بیان این که دشمنان با استفاده از تمام ابزارهای خود در میدان جنگ نرم بر علیه نسل جوان ما به میدان آمده اند، خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی و ترویج آگاهی می تواند نقش موثری را در از بین بردن اهداف شوم دشمنان داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: باید در همه عرصه‌های علمی، پژوهشی و فناوری جوانان خود را حفظ و حمایت کرده و در راه شکوفایی و رشد بیشتر آنان شرایط را آماده کنیم./950/ت302/ب

ارسال نظرات