۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۵۵۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره‌مندی از برنامه‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که باید جامعه را سر سفره محتوایی قرآن بنشانیم، گفت: ارتقای علمی، فرهنگی، دینی، اخلاقی و تغذیه همه جانبه از ظرفیت های مهم ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، با اشاره به ظرفیت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ظرفیت بالای ماه مبارک رمضان اقتضا می کند که دستگاه ها، مسؤولان و مردم مهیا شوند تا بتوانند از این ماه نورانی نهایت بهره را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: ارتقای علمی، فرهنگی، دینی، اخلاقی و تغذیه همه جانبه از ظرفیت های مهم ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر فراهم آوردن محتوای لازم برای مراکز دینی در این ماه، ابراز داشت: خوشبختانه ارتباط مردم با مساجد و مراکز دینی در این ماه بسیار خوب است، فقط باید خوراک مورد نظر این مراکز از سوی متولیان فرهنگی و دینی جامعه آماده شود.

امام جمعه شهرکرد برگزاری برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان را از خوراک های مورد نیاز جوانان و جامعه بیان کرد و گفت: بکوشیم در این ماه مبارک و نورانی دل های جوانان را با قرآن مأنوس کنیم.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که نباید تنها به قرائت قرآن در ماه رمضان اکتفا کنیم، افزود: اکتفا به قرائت قرآن و دل خوش بودن به این موضوع مخصوص جاهلان است و این عالمان هستند که به روح و باطن قرآن در کنار قرائت آن توجه می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید جامعه را سر سفره محتوایی قرآن بنشانیم، ابراز داشت: امسال هم مانند سال گذشته برنامه جزء خوانی همراه با سخنرانی و ترجمه قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود که همکاری دستگاه های متولی و فرهنگی استان را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بهم پیوستگی برنامه ها را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: مهم‎ترین و اساسی ترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ سازی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تبیین و آسیب شناسی قبل از انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب را بهترین نمونه فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: لازمه نهادینه کردن فرهنگ در جامعه این است که همه دستگاه های فرهنگی وارد میدان شوند.

وی در پایان از ستاد مرکزی انتخابات چهارمحال و بختیاری، کلیه عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و به خصوص عملکرد خوب صدا و سیمای استان که نقش کلیدی در برگزاری هرچه بهتر انتخابات داشت، قدردانی کرد./9457/پ202/س

ارسال نظرات