۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۷۲۵۶۴
طرح جدید اوباما؛

کشورهای جهان حق غنی سازی اورانیوم را ندارند

خبرگزاری رسا ـ بی بی سی فارسی: اوباما به طرحی اشاره کرده است که اگر عملی شود، کشورهای جهان حق غنی سازی اورانیوم را نخواهند داشت.
سخنراني اوباما در برلين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی پیرامون سخنرانی باراک اوباما در آلمان گفت: اوباما در این سخنرانی به ایران نیز اشاره کرده است. وی مجددا و آن هم چند روز پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان ریاست جمهوری ایران، این احتمال را مطرح کرد که شاید ایران در تلاش جهت ساخت سلاح های هسته ای است.
این شبکه در ادامه افزود: اوباما در سخنی دیگر به طرحی اشاره کرده است که اگر عملی شود، کشورهای جهان حق غنی سازی اورانیوم را نخواهند داشت.
اوباما در این سخرانی گفته است: از همه کشورها می خواهم تا مذاکرات بر سر معاهده ای را آغاز کنند که تولید مواد هسته ای قابل کاربرد در سلاح های اتمی را ممنوع می کند.
اما نکته قابل اشاره گفته کارشناس شبکه بی بی سی در مورد سخنان این چنینی آقای اوباما است. مهرزاد بروجردی استاد علوم سیاسی دانشگاه سیراکیوز گفت: اوباما این سخنان را با هدف ترمیم وجهه آمریکا در اروپا به زبان آورده است. وجهه ای که به دلایلی از جمله نبستن زندان گوانتانامو و یا گوش دادن به مکالمات اینترنتی مخدوش شده است. همچنین آمریکا سعی دارد با سخنرانی های این چنینی روابط بین آمریکا و روسیه را نیز التیام بخشد./1421/9161/خ

ارسال نظرات