۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۷۲۵۸۷

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی یکم تیر در نهاوند، فراخوان مقاله جهاد اقتصادی در همدان و آمادگی بقاع متبرکه استان ایلام برای جشن نیمه شعبان از مهم‌ترین اخبار فرهنگی در غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام گروسی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند، در نشست با کارکنان این اداره ویژه برنامه‌های فرهنگی در راستای گرامی‌داشت یکم تیر سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را تشریح کرد.

وی در این نشست از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مجموعه‌ای منسجم و هدفدار نام برد که اعتلای فرهنگ دینی و ترویج شعائر اسلامی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی را از جمله محورهای فعالیت این سازمان بیان کرد و گفت: امروزه این مجموعه بصورت قوی و قدرتمند محور برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مذهبی در مناطق گوناگون شهری و روستایی است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: برنامه‌های متنوعی برای گرامی‌داشت یکم تیر در شهرستان نهاوند تدارک دیده شده است که دیدار با امام جمعه، دیدار با فرماندار، دیدار با خانواده شهدای روحانی، غبار روبی قبور مطهر شهدای روحانی، برپایی ایستگاه صلواتی در مرکز شهر نهاوند و برگزاری مراسم گردهمایی خانواده مجموعه اداره تبلیغات اسلامی نهاوند از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

گفتنی است، در این نشست علاوه بر کارکنان اداره تبلیغات اسلامی چند نفر از روحانیون مستقر و ائمه جماعات مساجد نیز حضور داشتند.

فراخوان مقاله جهاد اقتصادی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری رسا، محورهای نگارش مقالات، شامل شناخت مسؤولیت‌ها در تحقق جهاد اقتصادی و کارآمدی اقتصاد اسلامی در تحقق جهاد اقتصادی در راستای الگو سازی است.

شرایط آثار شامل اثر ارسالی مشخصات یک مقاله علمی را داشته باشد، اثر در قطع A4 تایپ و پرینت مقاله به همراه لوح فشرده(cd) ارسال شود، مقالات حداقل 6 و حداکثر 20 صفحه باشد، به آثاری که توسط بیش از یک نفر تألیف شده باشد صرفاٌ یک جایزه تعلق می‌گیرد، ارسال کننده مقالات باید مشخصات کامل فردی، آدرس، میزان تحصیلات، شماره تماس و در صورت امکان آدرس پست الکترونیکی خود را همراه مقاله ارسال کنند، آثار مورد قبول هیأت داوران در سایت تبیان همدان برای استفاده عموم منتشر می‌شود.

آثار باید تا 9 مرداد سال جاری به اداره کل تبلیغات اسلامی همدان ارسال شود.

گفتنی است، به 6 مقاله برگزیده سکه بهار آزادی و به 6 مقاله دیگر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می شود.

بقاع متبرکه ایلام آماده برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان

همزمان با ولادت با سعادت حضرت قائم آل محمد (عج) و نیمه شعبان، بقاع متبرکه و امام زادگان سراسر این استان میزبان برگزاری جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) هستند.

حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بیان کرد: در شب و روز نیمه شعبان، بقاع متبرکه و امام زادگان این استان با تدارک ویژه برنامه‌های مختلف شاد و مذهبی میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دوستداران حضرتش هستند./957/د101/غ

ارسال نظرات