۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۲۷۰۸
امام جمعه آمل:

امر به معروف ونهی از منکر نقش مهمی در کاهش جرائم دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در کاهش جرائم دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه امر به معروف پایبندی به مقررات در جامعه ایجاد می شود که به نفع همگان خواهد بود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با بیان این که انسان مسؤول نباید بی تفاوت باشد که صحنه های ناهنجار را ببیند و عکس العملی از خود نشان ندهد، گفت: تا آن جایی که می توانیم باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهیم و نباید به دنبال این باشیم که امامی بیاید و پشت سر او امر به معروف کنیم.

 

وی با اشاره به این که همگان باید مطیع دستورات ولی امر زمان خود باشیم، بیان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد کارها به دست نا اهلان خواهد افتاد و خداوند منان همان گونه که در قرآن کریم آورده است ما را لعنت خواهد کرد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که کارهای ما باید در راستای کسب رضایت و تقرب خداوند منان باشد، خاطرنشان کرد: خدا نکند روزی برسد که مورد بی مهری حضرت حق قرار گیریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: با وحدت و دین داری که در جامعه وجود دارد خواهیم توانست قوم کثیری را با کردار و رفتار خود امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که گروه طلبی و فرصت طلبی نباید در امور ما وجود داشته باشد، ادامه داد: در این صورت جزو انسان هایی خواهیم بود که همانند حضرت علی(ع) وارد بهشت می شویم.

 

وی با تاکید بر این که جوانان امروز ما باید حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند، گفت: هر چه داریم از این بزرگوراران است که باید سیره اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از پایه های مهم و ستون دین و قدرت اجرایی دیگر احکام است که باید نسبت به آن توجه ارزنده ای شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل گفت: هر فردی مسؤول است که امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کند و هر کسی در هر مقام و مسؤولیتی که باشد چنان چه منکری انجام دهد، همه افراد جامعه باید او را باز دارند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که اگر این وظیفه به خوبی با همه ویژگی ها در جامعه اجرا شود به یقین آن جامعه به سمت اصلاح امور پیش می رود، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید به نحو شایسته ای در جامعه اجرایی شود که خواسته همگان است.

 

وی با تاکید بر این که امر به معروف ونهی از منکر نقش مهمی در کاهش جرائم دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه امر به معروف پایبندی به مقررات در جامعه ایجاد می شود که به نفع همگان خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود پایبند به قانون و مقررات برای همه یک امر مسلم می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات