۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۷۲۷۲۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دستیابی به ارزش های والای انسانی در گرو کسب بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام، رسیدن به ارزش های بالای انسانی و قله های رفیع بشری را در گرو بصیرت عنوان کرد و افزود: بصیرت تنها در زمینه سیاسی نیست بلکه در همه عرصه های زندگی لازمه موفقیت بصیرت است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با نخبگان و جوانان این استان به مناسبت هفته جوان، با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به نیازهای امروزی نسل جوان اشاره کرد و گفت: مهمترین نیاز امروزی که نسل جوان باید از آن برخوردار باشد این است که در همه عرصه ها بصیرت داشته باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام رسیدن به ارزش های بالای انسانی و قله های رفیع بشری را در گرو بصیرت عنوان کرد و افزود: بصیرت تنها در زمینه سیاسی نیست بلکه در همه عرصه های زندگی لازمه موفقیت بصیرت است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از بصیرت به عنوان یک ضرورت در همه امور یاد کرد و گفت: بصیرت ابزار حرکتی انسان برای رسیدن به کمال انسانی است و در همه عرصه ها از خوراک و خواب گرفته تا شغل و رفیق یابی جوان مورد نیاز است.

 

امام جمعه شهرکرد به بصیرت دینی به عنوان برترین نیاز یک جوان اشاره کرد و ادامه داد: لازمه انسانیت دین مداری است و انسان بی دین وجود ندارد.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تدام دین را در گرو بصیرت دینی جوانان بیان کرد و افزود: اگر جوان بصیرت دینی نداشته باشد به راحتی فریب فرقه ها و مسلک های کاذب را می خورد و از آیین و روش اصلی دور می ماند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که دین را باید در قرآن و عترت جستجو کرد، گفت: بصیرت دینی اقتضا می کند که سر سفره اسلام، پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و ولی فقیه بنشینیم و راه را از بی راهه دریابیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام از بصیرت سیاسی به عنوان دومین ضرورت نسل جوان یاد کرد و افزود: انحراف از بصیرت سیاسی به انحراف از مسلک دینی می انجامد، بنابراین اگر بصیرت سیاسی نیاشد، به دینمان لطمه وارد می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گرایش های اصلاح طلبانه اظهار داشت: بسیاری از سرکرده های این جریان سیاسی در سال های اخیر، در سایه اصلاحات سیاسی در پی اصلاحات قرآنی و دینی بودند و این از عدم بصیرت سیاسی آن ها نشأت می گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که فرمود «ما در اسلام حزب گرایی نداریم» تصریح کرد: این جمله حضرت امام راحل به خوبی گرایش سیاسی جامعه را مشخص می کند و حزب گرایی به معنای کنونی در اسلام وجود ندارد.

 

وی با بیان این که در اسلام یک حزب وجود دارد و آن حزب الله است، افزود: تنهاترین و مهم ترین شاخص حزب الله ولی فقیه است./9457/پ202/ش

ارسال نظرات