۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۷۳۳

تأکید امام جمعه قزوین بر ضرورت تعامل مراکز قرآنی با حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری برضرورت تعامل بیشتر مراکز قرآنی با حوزه و روحانیت تأکید کرد.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در بازدید از مهد قرآن کریم استان برضرورت تعامل بیشتر مراکز قرآنی با حوزه و روحانیت تأکید کرد.

 

وی با بیان این که مراکز قرآنی تلاش کنند از ظرفیت های حوزه های علمیه بیشتر بهره گیرند، افزود: بهره گیری از توان و پتانسیل مناسب روحانیت می تواند زمینه اثر گذاری فعالیت های قرآنی در جامعه را تقویت کند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت تمسک به قرآن در حفظ و پیراستگی جامعه از خطا و آسیب اشاره کرد و اظهار داشت: وجود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروزی ناشی از دور شدن ما از فرهنگ و ارزش‌های قرآنی است.

 

امام جمعه قزوین، قرآن کریم را نقشه راه و مرکز ثقل برنامه‌ریزی درست و خطاناپذیر بشری در حیات خویش دانست و گفت: باید از همه ظرفیت ها در جهت نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در جامعه بهره گیریم.

 

وی با بیان این که خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت حقیقی رهنمون خواهد ساخت، ادامه داد: فرهنگ قرآنی جامعه را از هرگونه انحراف و ناهنجاری مصون خواهد داشت.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قرآن کریم کتابی انسان ساز است که برنامه های دنیوی و اخروی را به ما ارائه می دهد، ادامه داد: این مفاهیم ارزشمند الهی باید در همه حالات زندگی ما ساری و جاری شود.

 

آیت الله باریک بین با تأکید براین که انس و الفت با کلام الهی باید از همین دوران کودکی در میان آنها نهادینه شود، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا این مفاهیم انسان ساز و تعالی بخش در متن زندگی آحاد جامعه نهادینه شود.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با بهره کیری از همین کلام الهی مردم را به سوی معرفت و کمال دعوت کردند، گفت: در عصری که به عنوان عصر جاهلیت معروف بود پیامبر اسلام با قرآن کریم توانستند مردم آن دوران از صفات ناپسند دور کنند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که فرهنگ قرآنی باید بیشتر در میان نسل جوان جامعه امروز ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم گنجینه پرارزش کلام الهی است.

 

وی تدبر در قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت کلام الهی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به مفاهیم ارزشمند الهی درکی مناسب داشته باشیم و این مسأله با تدبر در قرآن امکان پذیر خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین در بخش پایانی سخنان خود وجود مراکز قرآنی را بستر ساز ترویج مناسب مفاهیم قرآنی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه های قرآنی در بخش های مختلف جامعه بیشتر ترویج و گسترش یابد تا شاهد نهادینه شدن مفاهیم ناب الهی در جامعه باشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود به تهاجم گسترده دشمنان علیه ارزش های الهی و هویت دینی نسل جوان ما اشاره کرد و گفت: ترویج مناسب و اثر گذار مفاهیم قرآنی می تواند سد محکمی در برابر تهاجم گسترده غرب علیه مبانی دینی ما باشد.

 

آیت الله باریک بین ادامه داد: آشنایی مناسب نسل جوان ما با مفاهیم ارزشمند و تعالی بخش قرآنی آنها را نسبت به  مفاهیم قرآنی، ارزش های ناب اسلامی، رهبری و مبانی دینی پایبند تر خواهد کرد./950/پ202/ش

ارسال نظرات