۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۷۲۷۹۲

تشریح فضیلت‌های اخلاقی حضرت علی اکبر

خبرگزاری رسا ـ خانم کریمی با بیان این که حضرت علی اکبر(ع) همیشه همچون رسول مکرم اسلام(ص) دارای حسن خلق بودند، ابراز داشت: روایت است که حضرت صاحب ‌الزمان(عج) نیز شباهت بسیاری به حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت رسول اکرم(ص) دارند.
کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، خانم کریمی از استادان حوزه علمیه قم، امروز در مراسم جشن و مولودی‌خوانی که در حسینیه مکتب اهل‌بیت (ع) برگزار شد، در تشریح شأن و منزلت حضرت علی اکبر(ع) گفت: در شب عاشورا، یاران و اصحاب امام حسین(ع) عهد بستند که اجازه ندهند کسی از اولاد پیامبر(ص) به میدان بروند، و به عهد خود پایبند بودند، اما پس از شهادت همه یاران و اصحاب امام (ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) اولین کسی بود که عازم میدان شدند.

 

وی افزود: در واقعه کربلا، حضرت امام حسین (ع) زمانی که می‌خواستند حضرت علی‌اکبر(ع) را به میدان نبرد روانه کنند، برای معرفی ایشان به دشمنان این جملات را بیان کردند«خدایا، شاهد باش بر حسین، فرستادم به سوی این مردم، جوانی را که شبیه‌ترین مردم به پیامبر است در سه چیز؛ خَلقاً و خُلقاً و منطقاً.»

 

کریمی افزود: هر کسی به پیامبر (ص) شباهت بیشتری داشته باشد، در بهشت بالاتر است و حضرت علی‌اکبر (ع) در حالات ظاهری و چهره و حتی حرکات بدن، بسیار به حضرت شباهت داشتند، به گونه ای که روایت است هرگاه فرزندان رسول خدا (ص)، دلشان برای حضرت تنگ می‌شد، به حضرت علی‌اکبر(ع) نگاه می‌کردند.

 

این فعال قرآنی ابراز داشت: شیوه نطق و بیان حضرت علی‌اکبر(ع) نیز شباهت بسیاری به پیامبر (ص) داشت، اما آنچه که در این میان فضیلت محسوب می‌شود، همه صفات اخلاقی ایشان است.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند نزدیک‌ترین افراد در قیامت نزد من کسانی هستند که کفه نامه اعمال حسنه آنها سنگین‌تر باشد و هیچ چیز در عالم و در دین من کفه اعمال حسنه شما را سنگین‌تر نمی‌کند، جز دو چیز؛ اول، صلوات بر من و اهل بیت من که رشته اتصال است بین بنده و تمام صفات با عظمت الهی و دوم، حسن خلق.

 

این استاد حوزه در پایان این گونه بیان داشت: حضرت علی‌اکبر(ع) این گونه بودند که همچون پیامبر مهربان و با گذشت بودند و هرگز از حدود الهی پای فراتر نمی‌نهادند و همیشه همچون رسول مکرم اسلام(ص) دارای حسن خلق بودند، از این رو روایت است که حضرت صاحب‌الزمان(عج) نیز شباهت بسیاری به حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت رسول اکرم(ص) دارند.

 

این مراسم و جشن و سخنرانی، از امروز 11 شعبان تا 15 شعبان به مدت 5 روز، در حسینیه مکتب اهل بیت(ع) واقع در اصفهان، خیابان مسجد سید برگزار می‌شود./939/پ202/س

ارسال نظرات