۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۷۲۸۳۱
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

ائمه جمعه به هیچ حزب و گروهی تعلق ندارند

خبرگزاری رسا ـ معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: امام جمعه یک منطقه، متعلق به همه مردم و جامعه است و به حزب و گروه خاص تعلق ندارد.
معاون گزينش شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید احمد تقوی، معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ظهر امروز در آیین معارفه نخستین امام جمعه شهر زاغمرز در سالن فرمانداری بهشهر افزود: امام جمعه یک منطقه، امام جمعه کل مردم و جامعه است و به حزب و گروه خاص تعلق ندارد.

 

وی اظهار داشت: همه جریانات سیاسی در نظام زیر چتر ولایت فقیه هستند و باید با اطاعت پذیری از ولی فقیه در راستای تعالی نظام گام بردارند.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان این که نباید امام جمعه ها را محصور به جریانات، منافع و حزب خاص کنیم، خاطر نشان کرد: امام جمعه باید در راستای دین، منافع عمومی جامعه و ولایت گام بردارد و مردم را به دین مداری دعوت کند.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: خطیب جمعه از جایگاه ویژه برخوردار است و مسؤولان باید کمک کار امام جمعه و جایگاه نماز جمعه باشند.

 

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: نماز جمعه نیازمند مقدمات و تمهیدات لازم است که با همکاری همه جانبه مردم و مسؤولان با امام جمعه محقق می شود.

 

وی افزود: با نگاه در مناسک جمعه در می یابیم که نماز جمعه نمازی ویژه است و معمولی نیست و نیازمند اذن است و باید با اجازه ولی امر مسلمین باشد، در محدوده یک فرسخی آن نماز جمعه تشکیل نشود، با حداقلی شروع شود که همه این مسائل بیانگر اهمیت نماز جمعه است.

 

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که دشمنان نظام اسلامی از حضور گسترده و پرشور مردم در صفوف نماز جمعه بسیار هراسان هستند، تصریح کرد: همه تلاش بدخواهان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب کمرنگ کردن حضور مردم در این پایگاه عبادی و سیاسی بوده است.

 

وی، تحکیم و تقویت مردم را یکی از دستاوردهای مهم نماز جمعه بیان کرد و ادامه داد: مردم و مسؤولان هر هفته با حضور خود در صفوف نماز جمعه بار دیگر وحدت و همبستگی خود را به دنیا نشان می دهند که این مسأله اثرگذاری بسیار مهمی خواهد داشت.

 

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بر ضرورت فراهم کردن زمینه برای حضور گسترده تر نسل جوان در ستادهای نماز جمعه تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت ها و پتانسیل جوانان و نوجوانان در فعالیت های ستاد نماز جمعه بیشتر بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این که باید در ادامه کار همراه امام جمعه باشیم، بیان داشت: ادامه کار از شروع بهتر است و همراهی، همکاری و همگامی با امام جمعه شرط مهم برای برگزاری نماز جمعه در یک مکان است.

 

وی گفت: امام جمعه ای در کار موفق است که حمایت مردم و مسؤولان را به همراه داشته باشد که اگر این حمایت نباشد موفقیتی برای امام جمعه محقق نمی شود.

 

او افزود: نماز جمعه منشأ تحول در امور دینی و معنوی است و به همین جهت باید با اهتمام ویژه برگزار شود تا بالندگی ایران اسلامی را در منطقه و جهان افزایش دهد./950/پ202/ش

ارسال نظرات