۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۷۲۸۳۵
امام جمعه خوی:

استقبال از عقلانیت و اعتدال مهم‎ترین پیام حماسه 24 خرداد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: پاسخ کوبنده به یاوه گویی‌های دشمنان، استقبال از شعار عقلانیت و اعتدال و سپردن مجدد مسؤولیت اجرایی کشور به روحانیت از جمله پیام‌های مهم حماسه 24 خرداد بود.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی با اشاره به حوادث و جریان‌های سیاسی اخیر کشورهای سوریه، ترکیه، افغانستان و پاکستان اظهار داشت: استمرار آتش افروزی، جنگ، تفرقه و مسلمان‌کشی در کشورهای اسلامی تنها به نفع غرب و رژیم صهیونیستی است.


وی ادامه داد: تمامی انفجارها، ترورها، قتل‌ها و غارت در میان مسلمانان با پشتیبانی سردمداران آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس صورت می گیرد، از یک طرف حفظ امنیت افغانستان را به حکومت واگذار می کند و از سوی دیگر دفتر طالبان را در قطر افتتاح می کنند و وارد مذاکره می شود.


امام جمعه خوی با اشاره به این‌که امنیت و آرامش در خاورمیانه و کشورهای اسلامی با منافع غرب منافات دارد، تصریح کرد: غرب از یک طرف دم از مذاکره با حکومت سوریه می زند و از سوی دیگر به تروریست ها سلاح می فرستد و یا به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین ناتو مردم پاکستان را به خاک و خون می کشد.


حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود اعلان وفاداری به نظام و رهبری را مهم ترین پیام حماسه 24 خرداد دانست و اظهار داشت: مردم با حضور حداکثری نشان دادند که به آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب، تابع محض ولی امر مسلمین و ادامه دهنده راه شهدای انقلاب هستند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: پاسخ کوبنده به یاوه گویی‌های دشمنان، استقبال از شعار عقلانیت و اعتدال و سپردن مجدد مسؤولیت اجرایی کشور به روحانیت از جمله پیام‌های مهم حماسه 24 خرداد ملت متعهد و انقلابی ایران اسلامی بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: بهره وری از منابع طبیعی، توزیع عادلانه ثروت در میان توده مردم، عمران و آبادانی کل کره زمین از جمله برنامه های اقتصادی حکومت جهانی امام عصر(عج) است.


حجت الاسلام شکوری با اشاره به حدیثی گفت: امام باقر(ع) می فرماید؛ امام مهدی(عج) در میان مردم به مساوات رفتار می کند به گونه ای که کسی پیدا نشود که نیازمند به زکات باشد و در روایت دیگر می فرماید: گنج‎های زمین بر آن حضرت آشکار می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سلسله مباحث اخلاقی خطبه های نماز جمعه خوی میانه روی در استفاده از ثروت را دستور اسلام دانست و گفت: همه ثروتمندان و پولداران از ناحیه اسلام موظف هستند در استفاده از اموال خویش میانه روی داشته باشند و از اسراف و ریخت و پاش اجتناب کنند.


امام جمعه خوی افزود: امام صادق(ع) می فرماید؛ مال، مال خداست که در اختیار مالداران به عنوان امانت گذاشته است، لذا به آنان دستور داده در خوردن، آشامیدن، پوشیدن، ازدواج کردن و ... با میانه روی عمل کنند و حل مشکلات مالی و مادی نیازمندان را وظیفه دینی خود بدانند./935/پ202/ب

ارسال نظرات