۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۸۵۰
امام جمعه زنجان:

بازنده انتخابات؛ دشمنان اسلام، آمریکا و صهیونیست‌ها بودند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان گفت: آمادگی برای ظهور یعنی اصلاح خود در مرحله اول و بعدا هم اصلاح خانواده و جامعه است.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان با تبریک اعیاد شعبانیه به موضوع انتظار اشاره کرد و گفت: کلمه مشترکی که بین پیامبر (ص) و ائمه (ع) وجود داشت و همچنین بعد از آنها فعل مشترک بین علمای بزرگ بود به طوری که در مسیر همان کلمه مشترک قرار داشتند، کلمه انتظار بود.


وی در ادامه ضمن اشاره به خیل کثیر روایات موجود در زمینه انتظار افزود: بنده وقتی کتب حدیثی از جمله بحار الانوار را نگاه می کردم، با خیل کثیری از روایات که در زمینه انتظار و مهدویت وجود داشت روبرو شدم که این نشانگر اهمیت این موضوع در نزد ائمه (ع) است.


امام جمعه زنجان در ادامه با بیان احادیثی در باب مهدویت و انتظار تصریح کرد: طبق روایات زیادی که وجود دارد، انتظار فرج یکی از بهترین اعمال است کما اینکه پیامبر (ص) هم فرموده اند که افضل اعمال امتی انتظار الفرج؛ و روایات زیادی که در این زمینه وجود دارد و بیانگر بزرگی و عظمت این موضوع است.


حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه با بیان تفاسیری برای کلمه انتظار گفت: انتظار یعنی آمادگی؛ یعنی اینکه اگر به چیزی علاقه داشته باشیم و آن را سرنوشت ساز برای خود بدانیم، همیشه آماده حضور آن هستیم؛ و هر چه قدر هم علاقه ما به حضور منتظَر زیاد باشد، شوق ما نیز زیاد خواهد شد و گاهی این شوق با قطرات اشکی متبلور می شود.

 

وی در توضیح آمادگی برای ظهور ادامه داد: آمادگی برای ظهور یعنی اصلاح خود؛ و کوچک ترین قدم برای ظهور، اول اصلاح خود است و ثانیا اصلاح خانواده و در مرحله بعد اصلاح جامعه.


امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت های تقویمی هفته پیش رو گفت: شهادت دکتر چمران را پیش رو داریم که یکی از با اخلاص ترین و بزرگ ترین خدمتگزاران به انقلاب و اسلام بود؛ که البته می توان ایشان را در این عرصه فضا و پیشرفت بهترین الگو قرار داد.


وی در ادامه به شهادت دکتر بهشتی و سخنان امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت آن بزرگواران اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) نیز دکتر بهشتی و همراهان بزرگوارشان را از ابرار می دانستند و می فرمودند که مظلومیت دکتر بهشتی بسیار بالاتر از شهادت ایشان بود؛ مخالفان ایشان می خواستند وی را به عنوان فردی ستمگر معرفی کنند ولی بنده بیش از 20سال است که ایشان را به نیکی می شناسم.

 

حجت الاسلام والسملمین خاتمی در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات 24 خرداد و حماسه حضور مردم اشاره و تصریح کرد: انتخابات ما همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند بازنده نداشت و همه آنهایی که پای صندوق های رأی رفتند به جمهوری اسلامی رأی دادند و بازنده فقط آنهایی بودند که چشم دیدن این کشور و این مردم را نداشتند؛ و البته بعضی از طرفداران کاندیداها با برخی حرف ها شیرینی این حماسه را تلخ نکنند؛ و بنده هم به نوبه خودم از همین جا به حجت الاسلام دکتر روحانی بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک می گویم. /949/پ202/ب

ارسال نظرات