مهدویت و رسانه؛
رسانه نقش اساسی در مسأله ظهور دارد
خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدی موعود(عج)، گفت: اگر ما در رسانه خود نقشه راه و برنامه چشمانداز داشته باشیم یقین بدانید که در ظهور امام زمان(عج) نقش اساسی دارد.

حجتالاسلام ناصر شهیدی، مدیر بنیاد مهدی موعود(عج)، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت نقش رسانه در موضوع مهدویت گفت: یکی از زمینه سازان ظهور در دوران غیبت امام زمان(عج) بحث اطلاع رسانی و جذب نیرو برای ظهور است.
وی افزود: امروز رسانه در این زمینه می تواند نقش نخست واساسی را ایفا کند، یک رسانه مفید که مخاطبان میلیونی دارد از یک منبر تأثیر گذارتر است و میتواند مفیدتر واقع شود.
مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اظهار داشت: اگر ما در رسانه خود نقشه راه و برنامه چشمانداز داشته باشیم و از کارشناسان این زمینه که در این زمینه فعال هستند استفاده کنیم، یقین بدانید که در ظهور امام زمان(عج) نقش اساسی دارد.
وی به نقش رسانه در جهان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که امروزه رسانه بحث درون کشوری نیست بلکه برون کشوری است و مخاطبان جهانی میتواند داشته باشد.
حجتالاسلام شهیدی تصریح کرد: رسانه میتواند بحث مهدویت را به عنوان زمینهساز ظهور به جهانیان معرفی کند و آمادگی و بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) را انجام دهد.
وی با اشاره به ویژگیهای رسانه ابراز داشت: از ویژگیهای رسانه مهدوی این است که از قرآن کریم و آیاتی که درباره امام زمان(عج) وارد شده و در حدود 300 آیه است استفاده کند.
مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) ادامه داد: نخستین سند در اسلام قرآن کریم است و در بین روایات، هزاران روایت نیز درباره امام زمان(عج) وجود دارد که بیشتر آنها صحیحالسند هستند که باید از سوی کارشناسان این موضوع با برنامه ریزی درست آنها را به مردم معرفی کنیم.
وی تأکید کرد: اگر رسانه به اینگونه رسالت خود را انجام دهد، منجیهای دروغین کنار خواهند رفت و مردم به سمت منجی واقعی متمایل میشوند.
حجتالاسلام شهیدی خاطر نشان کرد: اشکالات جدی بر رسانه وجود دارد که چرا معارف مهدوی را درست اطلاع رسانی نمیکنند و در شبکههای پر مخاطب خود به مهدویت نمیپردازند.
وی در پایان افزود: شبکههای استانی صدا و سیما هم بسیار ضعیف عمل میکنند و بحث مهدویت بسیار ضعیف دنبال میشود که این سیاست صدا و سیما مورد رضایت امام زمانـ(عج) نیست./979/ت302/پ
ارسال نظرات