۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۷۲۹۲۸

پذیرش 30 طلبه خارجی در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در سال تحصیلی جدید 30 طلبه از کشور جمهوری آذربایجان پذیرش خواهد کرد.
 طلبه المصطفي

حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مطابق تفاهم‌نامه‌ای که میان جامعه‌المصطفی العالمیه با حوزه علمیه بناب منعقد شده است از سال تحصیلی جدید 30 طلبه از کشور جمهوری آذربایجان در این مرکز علوم دینی مشغول به تحصیل خواهند شد.


وی ادامه داد: به جهت پذیرش این تعداد طلبه خارجی، میزان پذیرش طلبه این حوزه نسبت به سال های گذشته کاهش یافت، ضمن این‌که امسال برای نخستین بار تعدادی از علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه از مقطع سوم راهنمایی جذب شده اند که این مسأله بنا به صلاحدید تولیت حوزه حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی بوده است.


حجت الاسلام صفرزاده تصریح کرد: پذیرش طلبه خارجی در حوزه علمیه بناب در حالی صورت می گیرد که پیش از این طی چند دهه گذشته حوزه های علمیه آذربایجان به ویژه تبریز و بناب همواره میزبان طلابی از کشورهای حوزه قفقاز و شوروی سابق بودند.


معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کارگاه های آموزشی 45 روزه ویژه طلاب پایه یک تا سه این مرکز علوم دینی خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه های آموزشی در قالب طرح تابستانی با رویکرد قرآنی در راستای تمرین، تثبیت و تعمیق دروس حوزوی صورت می گیرد.


وی با بیان این‌که برنامه های تابستانی با هدف ارایه ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، تحقیقی و مطالعاتی و غنی‌سازی اوقات فراغت طلاب اجرایی می شود، ادامه داد: محور اصلی برنامه های آموزشی در راستای آموزش تحقیق و پژوهش برای طلاب پایه های سطوح پایین است.


حجت الاسلام صفرزاده در پایان از برگزاری اردوی زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: این اردوی زیارتی همه ساله با آغاز فصل تابستان با هدف زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) و بهره‎مندی از جلسات اخلاقی و معرفتی برگزار می شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات