۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۷۲۹۳۰
استاندار سمنان:

قضات به راه آیت الله بهشتی پایبند باشند

خبرگزاری رسا ـ استاندار سمنان با تجلیل از مقام والای شهید آیت الله بهشتی از دست اندرکاران کار قضاوت خواست به راه و پیمان ایشان پایبند و ثابت قدم باشند.
رهي، استاندار سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، عباس رهی، استاندار سمنان امروز در مراسم تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی در این استان که در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان سمنان برگزار شد، احساس امنیت را یکی از دلایل رجوع زیاد شکایتهای مردمی به دستگاه قضایی استان دانست و گفت: استان سمنان از برترین استانهای کشور در زمینه احساس امنیت در کشور است.

 

وی با تجلیل از مقام والای شهید آیت الله بهشتی، ایشان را برازنده و لایق جمهوری اسلامی ایران دانست و از دست اندرکاران کار قضاوت خواست به راه و پیمان او پایبند و ثابت قدم باشند.

استاندار سمنان با تبریک خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد تصریح کرد: در حالی که دشمنان ایران اسلامی به دنبال انتصابی جلوه دادن انتخابات ریاست جمهوری بودند، اما با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و اقتدار و دشمن شناسی مردم حماسه ای خلق شد که همه دنیا مجبور به اعتراف و تبریک به ملت بزرگ ایران شدند.

 

رییس کل دادگستری استان سمنان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر 1360، استقلال قضات در تصمیم گیری را از شاخصه های مهم این نهاد در کشور برشمرد.

احمد سیاوش پور از ورود حدود 144 هزار پرونده به مجموعه دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف استان سمنان در سال 91 خبر داد و گفت: پارسال همچنین بیش از 151 هزار پرونده در این دستگاه مختومه شده است که هفت هزار و 500 پرونده از این تعداد مربوط به سالهای گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان بعد از استان ایلام دارای بیشترین پرونده های وارده به دادگستری است گفت: هر چند به علت نسبت جمعیتی این آمار بالا قابل توجیه است اما با تلاش همکاران سال گذشته درصد ورود سالانه پرونده 4.5 درصد کاهش یافته است.

در پایان این مراسم از خانواده شهید شاطری، سه خانواده شهید قوه قضاییه، سه جانباز دوران دفاع مقدس، یک بازنشسته، سه قاضی و چهار کارمند نمونه دستگاه قضایی استان سمنان با اهدای هدایایی قدردانی شد./938/پ202/ب

ارسال نظرات