۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۷۲۹۴۵

55 طلبه حوزه علمیه بناب معمم می شوند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) و جشن بزرگ نیمه شعبان، 55 طلبه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند.
عمامه گذاري طلاب

حجت الاسلام علیرضا رضوی، معاون تهذیب و فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بناب همچون سال‌های گذشته، همزمان با برگزاری جشن بزرگ انتظار و مهدویت با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) بناب برگزار خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور بیش از 5 هزار میهمان از سراسر کشور از ساعت 17 تا 20 روز دوشنبه مصادف با نیمه شعبان برگزار می شود که سخنران اصلی این مراسم حجت الاسلام ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی به نمایندگی از دفتر رهبر معظم انقلاب هستند.


حجت الاسلام رضوی با اشاره به این‌که همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) و جشن بزرگ نیمه شعبان، 55 طلبه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند، گفت: امسال تعداد طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت از حوزه علمیه بناب می شوند، نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.


معاون تهذیب و فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب ادامه داد: قبل از این مراسم پدران طلاب تازه معمم شده با حجت الاسلام باقری بنابی، تولیت حوزه علمیه بناب جلسه‌ای خواهند داشت و با مسائل مربوط به زندگی طلبگی و ایجاد انگیزش برای حمایت از فرزندان خود آشنا خواهند شد.


وی از برگزاری نشست بصیرتی معاون اول قوه قضاییه با طلاب و فضلای حوزه علمیه بناب خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی از حوزه علمیه قم، طلابی که به تازگی معمم شده اند، در 30 جلسه کارگاه آموزشی با حضور اساتید مختلف شرکت خواهند کرد و سپس قسم‌نامه ویژه‌ای را قرائت می کنند.


حجت الاسلام رضوی با اشاره به محتوای کارگاه های آموزشی اظهار داشت: آموزش دوباره مسائل فقهی مبتلابه، موارد مربوط به ذی‌طلبگی، خانواده و روحانیت، جلسات اخلاقی، مسائل سیاسی و بصیرتی، الگوهای رفتاری، گفتاری و معاشرتی و دیگر مباحث مربوط به قشر روحانیت از موارد طرح شده در این کارگاه ها خواهد بود.


معاون تهذیب و فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب از عموم مردم برای شرکت در جشن بزرگ نیمه شعبان و مراسم عمامه‌گذاری طلاب در مصلای این شهر دعوت کرد و گفت: حضور عموم مردم در این مراسم معنوی آزاد است و مطابق هر سال تمهیدات لازم برای شرکت بانوان و خواهران طلبه نیز در این مراسم اندیشیده شده است./935/ت302/ب

ارسال نظرات