۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۷۲۹۵۳
رییس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه:

حوزویان به شبهات مطرح شده درباره امام عصر پاسخ دهند

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه با بیان اینکه علمای شیعه مرابط و مرزبان مرزهای فرهنگی هستند، پاسخ به شبهات مطرح شده در زمینه مهدویت را وظیفه روحانیت دانست.
حجت الاسلام رضا مختاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا مختاری، رییس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه، پیش از ظهر شنبه در نشست علمی ولادت حضرت مهدی(عج) و پاسخگویی به شبهات که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: علمای شیعه مرابط و مرزبان مرزهای فرهنگی هستند و حضرت صادق(ع) علمای شیعه را مرزبانان فرهنگی و مرابطان فرهنگی قلمداد کردند.

وی با بیان اینکه علما در طول تاریخ مترصد بودند که به شبهات مطرح شده پاسخ گویند، افزود: امام خمینی(ره) در پاسخ به شبهاتی بلافاصله درس‌های خود را تعطیل کردند و کشف اسرار را نوشتند، و این نشان از وظیفه خطیر روحانیت در پاسخ به شبهات دارد.

رییس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه با اشاره به این‌که در سال 1317 هجری نوه آلوسی صاحب تفسیر روح المعانی قصیده‌ای 25 بیتی درباره انکار ولادت حضرت مهدی(عج) نوشت، ابراز کرد: این 25 بیت بلافاصله به دست مقدس نوری صاحب مستدرک الوسایل رسید و مقدس نوری به پاسخ به این شبهات برآمد و کتابی به نام کشف الاستار عن وجه غایب عن الابصار نوشت.

وی ادامه داد: قصیده بغدادی به شعر بود و چون شعر کاربرد بسیاری دارد و مانند شمشیر برنده می‌ماند شیخ محمدحسین کاشف الغطاء متن کتاب کشف الاسرار مقدس نوری را به شعر درآورد بر اساس همان شعری که نوه آلوسی سروده بود و حدود ده ردیه دیگر بر این کتاب نوشته شد.

حجت‌الاسلام مختاری خاطرنشان کرد: شبهه اصلی‌ای که این قصیده مطرح می‌کند این است که حضرت متولد نشده و اگر متولد شده است چرا غایب است و اگر غایب است حضور او چه فایده‌ای دارد‌.

وی بیان کرد: در رد نظر متولد شدن گفته شده است که بیش از چهل نفر از بزرگان اهل سنت با ذکر نام و نص عبارتشان نام برده شده است که معتقد هستند حضرت متولد شده است و بعد در خاتمه کتاب به دو شبهه دیگر و جواب این شبهه پرداخته شده است.

رییس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه خاطرنشان کرد: مرحوم علامه محسن امین عاملی، علامه شیخ محمدجواد بلاغی و علامه سیدرضا محمد موسوی هندی ردیه‌ای بر این قصیده نوشته‌اند./914/پ202/ی

ارسال نظرات