۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۷۲۹۸۱
حماسه اقتصادی چگونه تحقق می‌یابد؟

پیشرف اقتصادی نباید بیداری اسلامی را خدشه‌دار کند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، با اشاره به ماهیت حماسه اقتصادی گفت: اگر راه‌کارهای اقتصادی موجب شود که بیداری اسلامی موجب خدشه قرار گیرد، این خیانت به اسلام و انقلاب است و اصل در پیشرفت اقتصادی حفظ منافع اسلام در جهان است.
حماسه اقتصادي

حجت‌الاسلام سید صمصام‌الدین قوامی، رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش‌ که «چه کنیم که حماسه اقتصادی محقق شود؟» اصلی‌ترین مسأله در حماسه اقتصادی را بحث تحریم دانست و گفت: اگر بخواهیم در زمینه حماسه اقتصادی کار بزرگی انجام دهیم، باید به تحریم‌ها حساسیت نشان داده و کاری کنیم که تحریم اقتصادی کشور شکسته شود.

وی ادامه داد: حماسه یک امر خارج از مرزهای کشور است و مردم ایران در این چند سال با صرفه‌جویی اقتصادی و حمایت از سرمایه ملی و ایرانی، سهم خود را در ایجاد حماسه اقتصادی ایفا کردند، در این شرایط باید به بخش تولید اهمیت داد و دنبال این بود که اقتصاد ایران در سطح بین‌المللی مطرح شود.

ارتباط حماسه اقتصادی با سیاسی

مدیر مسؤول فصل‌نامه مدیریت در اسلام، حماسه سیاسی را امری مؤثر در برداشتن تحریم‌ها برشمرد و اظهار داشت: مردم ایران در عرصه سیاسی حماسه برزگی خلق کردند و با شرکت گسترده در انتخابات کمر دشمن را شکستند و دشمنان اذعان کردند که تحریم‌ها هیچ تأثیری در اعتقادات مردم نداشته است و این یک شادی واقعی برای ملت ایران است.

وی تصریح کرد: در کنار این حماسه سیاسی باید همه ملت، وحدت اسلامی و ملی را حفظ کنند و دولت جدید را کمک کنند تا بتواند اقتصاد مملکت را به سرمنزل مقصود برساند، دشمنان اگر احساس کنند که ما با هم هستیم، تحریم‌ها کارآمدی نخواهد داشت و ما پیروز اقتصاد در عرصه جهانی هستیم.

دولت، فشار داخلی ندارد

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به شرایط دولت گذشته ابراز داشت: دولت منتخب در این شرایط باید به آسودگی کار اقتصادی خود را شروع کند و فشار کمتری از سوی رقبای داخلی بر او وجود دارد، در دولت گذشته کارهای اقتصادی زیادی انجام گرفت و فشارها و تحریم‌های زیادی نیز از سوی داخل بر دولت گذشته وجود داشت.

وی یادآور شد: فشار داخلی از فشارهای بین‌‌المللی سخت‌تر و مشکل‌ساز تر است و یک امتیاز این دولت این است که اصلاح‌طلبان و کارگزاران حامیان آن هستند و باید در این شرایط مشکلات مملکت را حل کنند و حماسه اقتصادی مورد نظر رهبری را به‌وجود آوردند.

دوری از سیاسی‌بازی

حجت‌الاسلام قوامی، با توصیه به دولت منتخب برای دوری از سیاسی‌کاری تأکید کرد: آقای روحانی یک شخص میانه‌رو و از جامعه روحانیت مبارز است و انتظار است که اقتصاد جامعه را مورد اهمیت جدی قرار دهد و از انحصار دولت خود از سوی احزاب خاص دوری کند.

وی ادامه داد: رییس جمهور جدید شخصیت نزدیکی با رهبری انقلاب دارد و در حوزه های مختلف دارای تجربه است و می‌تواند کاری کند که تحریم‌های مملکت شکسته شود و ملت ایران به یک رفاه خوب در سطح داخلی و خارجی برسد.

وی در پایان اظهار داشت: در خلق حماسه اقتصادی باید کار ی کنیم که بیداری اسلامی در دنیا مورد خدشه قرار نگیرد و با شدت تمام از مسائل بیداری اسلامی حمایت شود، اگر راه‌کارهای اقتصادی موجب شود که بیداری اسلامی موجب خدشه قرار گیرد، این خیانت به اسلام و انقلاب است و اصل در پیشرفت اقتصادی حفظ منافع اسلام در جهان است./978/ت302/ن

ارسال نظرات