۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۷۲۹۸۳
رییس فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان:

هدف ما پیشبرد اهداف قرآنی در کنار عترت است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان گفت: هدف ما در فرهنگسرا پیشبرد اهداف قرآنی در کنار بها دادن به فرمایشات عترت پیامبر (ص) است که این دو به هیچ وجه از هم جدا نیستند.
قران

حجت الاسلام مهدی باقری، رییس فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به اهداف تشکیل این فرهنگسرا اظهار داشت: فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی در حوزه قرآن و عترت آن هم به شکل مردمی تشکیل یافت و هدف ما تمرکز یافتن و عمل به حدیث شریف ثقلین بود که در نیمه شعبان سال قبل این فرهنگسرا را تأسیس کردیم.

 

وی در ادامه با انتقاد از فعالیت های قرآنی صورت گرفته در استان زنجان و همچنین کشور افزود: فعالیت هایی قبل از انقلاب هم بوده اما در حدی نبوده که بتواند مردم را به سوی قرآن جذب کند؛ اما یک نکته مغفول مانده و آن اینکه آیا برنامه های قرآنی خلأهای موجود را پر کرده است یا نه؟

 

وی با بیان این که پاسخ پرسش یاد شده منفی است، گفت: به عنوان نمونه طبق فرمایش ائمه اطهار(ع) قرآن و عترت باید باهم باشند و در غیر اینصورت هیچ یک کامل نیستند چون هر یک از آن دو مفسر دیگری است، اما متأسفانه بیشتر برنامه های موجود با محوریت قرآن بوده و عترت محجور مانده است و این برای یک جامعه شیعی عیب به شمار می رود ولی باید این واقعیت را پذیرفت که خدمات و فعالیت های گذشته قرآنی شایسته و بایسته نبوده است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با بیان برنامه های فرهنگسرای قرآن و عترت در طول سال به ویژه برای ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: ما از سال گذشته تلاش کردیم که زیر سازی های مطلوبی برای فعالیت های قرآنی در جامعه داشته باشیم که از جمله آن می توان به برگزاری کلاس های ریحانه بهشتی که ویژه کودکان است اشاره کرد، و برنامه های دیگری همچون تربیت مربیان قرآنی، اما برنامه های ویژه ما برای ماه مبارک رمضان برگزاری محافل انس با قرآن، ترتیل خوانی و آموزش روخوانی قرآن است.

 

 رییس فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان افزد: برنامه های دیگری هم مانند کلاس های سفال گری و تئاتر وجود دارد؛ البته باید گفت که این کلاس ها هم برای برادران وجود دارد و هم برای خواهران و نکته قابل توجه در این برنامه ها حضور 40 نفر از طلاب به عنوان مدرس در کلاس ها است./949/ت303/غ
 

ارسال نظرات