۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۷۲۹۸۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

شناخت و معرفت حقیقی رسالت منتظران واقعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فرهنگ عاشورا و مهدویت را دو بال برای شیعه دانست و گفت: نظام سلطه به همین دلیل برای تضعیف این فرهنگ ناب و غنی تلاش می کند.
حجت‌الاسلام عباسعلي ابراهيمي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در حاشیه برگزاری همایش «نقش روحانیت در تحولات فرهنگی و اجتماعی معاصر» در ساری در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی ایران، حلقه اتصال عمیق و جدانشدنی با قیام حضرت مهدی(عج) دارد و نقش اصلی و حقیقی این حرکت عظیم مردمی را می توان در تمسک به فرهنگ ناب مهدویت جستجو کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که اگر فرهنگ مهدویت در جامعه رواج یابد، بداخلاقی‌ها و مشکلات برطرف می‌شود، افزود: باید فرزندانمان را از نظر معنوی و فرهنگی دوستدار و تشنه سیره و منش زندگی حضرت فاطمه (س) و فرهنگ مهدوی تربیت کنیم.

 

وی اظهار داشت: تقویت بعد هویت دینی و فرهنگ مهدویت در جامعه زمینه تقویت سایر ابعاد هویتی را فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی مهدویت را فرهنگی تعالی بخش دانست و با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این فرهنگ ناب در جامعه بهره گیریم، تصریح کرد: باید برای نسل جوان جامعه را با این فرهنگ ارزشمند اسلامی به خوبی آشنا کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش می کند با ترویج خرافه و بدعت مانع از رشد و تعالی این فرهنگ غنی در جامعه دینی شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که نسل جوان ما امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری و انس با فرهنگ مهدویت است، خاطرنشان کرد: باید مؤلفه ها و شاخصه های اصلی این فرهنگ و مفهوم انتظار برای جوان به خوبی تبیین شود تا یک جوان بتواند به عنوان الگویی جامع از آن بهره گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که نیمه شعبان؛ سالروز ولادت آقا امام زمان(عج) به عنوان روز «وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج)» نامگذاری شده است، افزود: این نامگذاری شاید کمترین ادای دین به فرزندان بی نشان ایران اسلامی باشد. آنان اگر چه ناشناس انداما شناسنامه شان رعب بر دل دشمنان می افکند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) است که باعث ایجاد امنیت در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: امروز اگر بخواهیم مدیریت خوبی در حوزه اقتصاد و صنعت، فرهنگ، سیاست و سایر عرصه های اجتماعی داشته باشیم، مهم ترین اصل برای این مهم، امنیت است.

 

وی تلاش‌ها و زحمات خالصانه سربازان گمنام امام زمان(عج) را در جهت پیشرفت و تعالی نظام اسلامی مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) جانشان، وقت شان و هر چه دارند راخالصانه برای خدمت به اسلام، انقلاب، رهبر و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایثار می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) در این سه دهه از عمر انقلاب اسلامی نشان داده اند که وجودشان تا چه حد می‌تواند به انقلاب اسلامی خدمت کند. انقلابی که با انواع و اقسام تهدیدها مواجه است./950/پ202/ش

ارسال نظرات