۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۷۳۰۳۵
امام جمعه دامغان:

مسؤولان زمینه مصالحه در پرونده‎ها را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان خطاب به مسؤولان قضایی گفت: با استفاده از افراد ذی نفوذ و تقویت شوراهای حل اختلاف زمینه مصالحه در پرونده ها را فراهم کنید.
حجت الاسلام ترابي، امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان امروز در دیدار با مدیران و کارکنان دستگاه قضایی در این شهرستان که در محل دفتر امام جمعه دامغان برگزار شد، گفت: شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش مصیبتی بزرگ بود که انقلاب دیگری را در کشور ایجاد کرد.

 

وی اظهار داشت: شهید بهشتی(ره) به گفته امام راحل (ره) یک ملت بود، که تمام صفت نیک یک ملت را در وجودش داشت از برکت خون  او و جمعی از خادمان اسلام و نظام مردم هوشیارتر شدند و ریشه نفاق در کشور خشک شد.

 

امام جمعه دامغان، اصلاح بین افراد و ایجاد شرایط صلح و سازش به ویژه در دعاوی خانوادگی را مهم تر از وظیفه خطیر قضاوت برشمرد و تصریح کرد: دادن حکم صحیح بسیار اهمیت دارد اما فراموش نکنید حکم دادن به نفع یک نفر پرونده را مختومه می کند ولی اختلاف بین آنها را خاتمه نمی دهد.

 

حجت الاسلام ترابی خطاب به مسؤولان قضایی تاکید کرد: برطرف کردن اختلاف بین افراد و مصالحه سنت اهل بیت و دستور اسلام است تا بدان جا که امام صادق (ع) بودجه ای را برای اصلاح بین افراد قرار داده بود پس با استفاده از افراد ذی نفوذ و تقویت شوراهای حل اختلاف زمینه مصالحه در پرونده ها را فراهم کنید.

 

وی با قدردانی از فعالیتهای انجام شده از سوی نهادهای قضایی شهرستان دامغان گفت: گزارش ها خدمت رسانی دادگستری، شوراهای حل اختلاف و دیگر دستگاه های وابسته به قوه قضائیه را گواهی می دهد اما قدمت، معنویت، بزرگان و پیشینه دامغان به عنوان دارالمومنین می طلبد تلاش های بیشتر همه نهادها وناهنجاری های کمتری را در آینده شاهد باشیم.

 

همچنین در این دیدار، حجت الاسلام سید علی اصغر ترابی، رییس دادگستری دامغان گزارشی از عملکرد یکسال گذشته این نهاد ارائه کرد./938/پ203/ب

ارسال نظرات