۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۰۵۳
مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء:

تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی سوغات غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء با اشاره به این که تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی سوغات غرب است گفت: با توجه به متون اسلامی و آموزه‌های دینی هر چه به سمت زرق و برق‌های دنیوی برویم بیش‌تر غرق می‌شویم.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام مصطفی صبوری، مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر خراسان شمالی مقام معظم رهبری و سخنان ایشان در رابطه با سبک زندگی اسلامی، تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی را سوغات غرب دانست و گفت: با توجه به متون اسلامی و آموزه‌های دینی هر چه به سمت زرق و برق‌های دنیوی برویم بیش‌تر غرق می‌شویم.

وی در ادامه یکی از علل تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی را غرب زدگی مردم خواند و ابراز داشت: وقتی سطح توقعات بالا می‌رود و به سمت کمال در تجملات جرکت می‌کندآفات و پیامدهای آن هم بیشتر می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) استان تهران افزود: این نوع آفات در طلاب سخت‌تر است و اگر طلاب هم مانند مردم عادی ببینند و فهم صحیح و عمیق از دین نداشته باشند، راه درست برایشان محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام صبوری با بیان برداشت اشتباه مردم از تجمل نسبت به آنچه مد نظر اسلام است تاکید کرد: با کمترین هزینه می‌توان به نظر ممدوح اسلام رسید، ولی آنجه الآن اتفاق افتاده فراموش کردن ارزش قناعت است.

وی با اشاره به فهم سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: به لحاظ محتوایی باید فهم درست از دین داشته باشیم که این امر ابتدا باید در حوزه علمیه محقق ‌شود و مکمل آن رسانه است تا این مسیر را فرهنگ‌سازی کرده و نشر دهد./9598/ت303/ع

ارسال نظرات