۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۷۳۰۹۲
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان:

علما پناهگاه شیعیان در برابر فتنه‌های آخرالزمان‌ هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران در اصفهان مراجعه به روایات و بررسی دقیق علایم ظهور را ضروری دانست و گفت: علما و بزرگان دین پناهگاه شیعیان در برابر فتنه‌های آخرالزمان هستند.
مدير حوزه هاي علميه خواهران اصفهان

حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه مسأله حضرت مهدی(عج) یک مسأله قطعی و مسلم است که در قرآن و سیره اهل بیت(ع) آیات و روایات فراوانی در باره آن داریم، اظهار داشت: در سایر ادیان بزرگ آسمانی همچون یهود و مسیحیت نیز به طرق گوناگون به مسأله مهدویت و انتظار پرداخته شده است، البته اختلاف در مصداق وجود دارد اما در اصل موضوع یعنی وجود مقدس امام زمان(عج) اختلافی وجود ندارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در اصفهان با اشاره به این که درباره ظهور حضرت نیز آیات و روایات فراوانی در دسترس است، ابراز داشت: آنچه مسلم است، این است که وقتی حضرت ظهور پیدا می کنند که دنیا را ظلم و جور فرا گرفته باشد، البته این دلیل نیست که ما به این ظلم و جور دامن بزنیم بلکه باید از آن جلوگیری کرد، اما از علایم ظهور، وجود ظلم و ستم است.

حجت الاسلام ابطحی با بیان این که اکنون شاهد دنیایی ظالمانه هستیم، افزود: با نگاهی به کشورهای گوناگون دنیا و آشوبی که در آنها، به ویژه کشورهای خاورمیانه همچون لبنان، فلسطین، عراق و سوریه وجود دارد، عامل فساد و ظلم و جوری بوده که در این عالم فراگیر شده است.

وی با اشاره به این که اینها علایمی هستند که در مسأله فرج به آن اشاره شده است، بیان کرد: یکی از علایم ظهور خروج سفیان سوری است که سفیان سوری بخشی از سوریه و مناطق دیگری را اشغال می کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که براساس برخی روایات، سفیان سوری از اولاد «آکلة الاکباد» یعنی از فرزندان هند جگر خواره است، اظهار داشت: ما این موضوع را اکنون در اقدامات تروریست‎ها و متجاوزان به سوریه می بینیم که جلوی دوربین ها سینه انسان‎های مظلوم را می شکافند و جگر آن را به دندان می کشند.   

وی درباره تفکرات التقاطی که در جامعه درباره مسأله مهدویت  وجود دارد، گفت: این‎ها یک مسأله همیشگی است کما این که در اصل اسلام این تفکرات وجود داشته و اکنون نیز وجود دارد. 

حجت‌الاسلام ابطحی تصریح کرد:‌ بیش از هزار روایت درباره وجود مقدس امام زمان(عج) هست که بالطبع از آن استفاده های شخصی هم می شود، البته اگر مردم می خواهند گمراه نشوند و راه ظلالت را نروند باید به سراغ عالمان دینی و آگاهان بیایند و آگاه باشند که اینها برنامه هایی است که استعمار برای ما در نظر گرفته، همانگونه که با ساخته و پرداخته کردن محمد علی بابها می خواهند این مسایل را در جامعه بوجود آورند.

وی با بیان این که مردم جامعه اسلامی اگر بخواهند راه را اشتباه نروند باید به روایات رجوع کرده و علایم و نشانه های ظهور را ببینند ابراز داشت: مردم برای در امان ماندن از این مشکلات باید کنار علما و بزرگان دین باشند، که این ادعاها همیشه بوده و خواهد بود و این ها ناشی از اختلاف پراکنی دشمنان و ساده لوحی بعضی از شیعیان و محبان حضرت است و آگاهی مردم می تواند در خنثی سازی این موارد کار ساز باشد.

مدیر حوزه های علمیه اصفهان اصل برپایی مراسم جشن برای میلاد امام زمان(عج) را تکلیف دانست و گفت: در یک طرف قضیه شخصیتی مانند حضرت ولی عصر(عج) متولد شده است و محبان باید با توجه به دستورات اهل بیت(ع) که فرمودند«شیعیان ما در شادی ما شاد و در ناراحتی و مصایب ما ناراحت هستند» در این عید بزرگ اسلامی شادی خودمان را نشان دهند و این قابل انکار نیست.

وی افزود: اما مسأله ای که وجود دارد انجام بعضی از اعمال ناپسند است که از سوی افراد ناآگاه صورت می‌گیرد و مورد رضای خود حضرت هم نیست، این موارد با تذکرات اشخاص آگاه اصلاح می‌شود و باید کاری کرد که سبب رضایت و شادی حضرت فراهم شود و مورد دعای نیمه شب حضرت واقع شویم و این طور هم نباشد که بخواهیم از این خلاف شرع ها جلوگیری کنیم اما اصل قضیه را زیر سوال ببریم./939/ت302/ی

ارسال نظرات