۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۷۳۱۱۱
نماینده مجلس خبرگان:

پیگیری مطالبات به حق مردم رویکرد اصلی دستگاه قضا باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گسترش عدالت در جامعه پایه‌های نظام اسلامی را مستحکم‌تر‌ می‌‌کند، گفت: قضاوت حکمی الهی است که قضات باید به این امر مهم توجه داشته باشند.
آيت الله باريک بين، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در دیدار رییس و جمعی از مدیران دادگستری استان با مهم ارزیابی کردن امر قضاوت در اسلام، گفت: قضاوت حکمی الهی است که قضات باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

 

وی بر ضرورت بی طرفی قضات در امر قضاوت تأکید کرد و با بیان این که یکی قاضی در این امر خطیر باید نگاهی یکسان داشته باشد، خاطرنشان کرد: همه تلاش یک قاضی باید رعایت حق و عدالت باشد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گسترش عدالت در جامعه پایه‌های نظام اسلامی را مستحکم‌تر‌ می‌‌کند، گفت: دستگاه قضایی یکی از دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود.

 

وی خاطرنشان کرد: نیروها و قضاتی که در دستگاه قضایی مشغول به کار هستند باید بدانند که در نزد خدا و مردم از مسؤولیت بسیار سنگین و حساسی برخوردار هستند و باید خدمت صادقانه را در اولویت کار خود قرار دهند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم باید با مراجعه به دادگستری برای حل مشکلاتشان بتوانند براحتی با قضات و مسؤولان قضایی ارتباط برقرار کنند براین اساس اعتماد مردم به دادگستری برای اجرای عدالت بیشتر می شود.

 

وی خطاب به قضات افزود: شما که کار قضاوت را برعهده گرفته‌اید، باید بدانید که کار سنگین و سختی را متقبل شده‌اید، اما این کار در کنار سختی‌ها و حساسیت‌هایی که دارد در نزد خداوند متعال نیز دارای اجر و ثواب فراوانی است.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به با اهمیت بودن اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضایی گفت: امروز مردم ما به دستگاه قضایی اطمینان و اعتماد کامل دارند، بنابراین اگر به هر دلیلی اعتماد مردم از دستگاه قضایی سلب شود و احساس کنند به آن‌ها ظلم می‌شود، نسبت به نظام بدبین می‌شوند./950/پ202/ش

ارسال نظرات