۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۷۳۱۳۷
سردار احمدی مقدم:

اولین هدیه حکومت منجی عالم بشریت امنیت است

خبرگزرای رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی، در نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: چنانچه ایمان وجود داشته باشد امنیت هم وجود دارد و اولین هدیه حکومت منجی عالم بشریت و موسس حکومت عدل جهانی امنیت است و در این میان خوف در جامعه از بین رفته و زمینه ساز عبادت می‌شود.
سردار احمدي مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: تصور اولیه انسان این بوده که هرچه فقر کمتر شود امنیت در جامعه بیشتر شده و در دوران معاصر با ظهور امانیسم شاهد خرافه زدایی و پیشرفت تحول در عرصه مادی و فناوری در زندگی بشرهستیم اما این مکتب علاوه بر دستاورد علمی به دلیل فراموشی و به حاشیه راندن دین و آخرت نتوانست بشر را به سعادت برساند.

وی درادامه خاطرنشان کرد: پیشرفت مادی موجب سعادت بشر نشد بلکه تجاوز، ظلم و حرص و طمع را بیشتر کرده و از سویی ثروتمندان به دنبال غارت و سیری ناپذیری بیشتر شده‌اند و شاهد آن هستیم که مستکبران حول دانش و ثروت جمع شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ارتقاء امنیت بیان داشت: به حاشیه رانده شدن اخلاق، دین و عقلانیت موجب ارتقاء امنیت نشده و امروزه ثروتمندترین کشورهای جهان ناامن‌ترین کشورها به شمار می‌روند که به نام آزادی، گسترش دموکراسی و کشورهایی که هرگز بویی از انتخابات نبرده‌اند به دیگر کشورها به نام آزادی لشکرکشی می‌کنند.

وی باتاکید بر تاثیر آموزه‌های اسلام گفت: آنچه که از آموزه‌های اسلام دریافتیم این است که زندگی بشر دارای دو بعد دنیوی و اخروی است و منابع محدود کره خاکی موجب محدودیت خواسته‌های انسانی شده است و محیا شدن شرافت انسانی در سایه دین و ایمان است و حیات طیبه در سایه ایمان و عمل صالح به دست می‌آید.

احمدی مقدم اظهار داشت: چنانچه ایمان وجود داشته باشد امنیت هم وجود دارد و اولین هدیه حکومت منجی عالم بشریت و موسس حکومت عدل جهانی امنیت است و در این میان خوف در جامعه از بین رفته و زمینه ساز عبادت می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام حجت در شرایطی ظهور می‌کند که عالم را فساد فرا گرفته باشد، همان فسادی که انسان به دست خود به وجود آورده است و در این میان کسی باید ظهور کند که انسان را به ساحل نجات و امنیت هدایت کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آموزه‌های دینی و فرمایشات معصومین(ع) اهداف حکومت را سه عنصر دانست و گفت: امنیت، عدالت، پیشرفت و آبادانی سه عنصر حکومت است که امروزه حکومت‌های بزرگ دنیا بر این سه اصل برقرار شده‌اند.

وی ادامه داد: در همه ادیان بشری اعتقاد به منجی وجود دارد همین طور که در هنگام گرفتاری دل‌ها معطوف خداوند می‌شود و گرایش فطری به خوبی‌ها و عدالت در آحاد بشر به وفور وجود دارد.

احمدی مقدم با اشاره به تلاش نیروی انتظامی گفت: ما در نیروی انتظامی تلاش داریم همان گونه که جمهوری اسلامی تلاش می‌کند نمونه و اسوه‌ای که بشر آرزو دارد باشد، آن را برجسته کرده و همه دل‌ها به سمت آن معطوف شود اما موانع و عداوت‌ها عملکرد ما را کند کرده اما هرگز نتوانسته ما را برای رسیدن به هدف متوقف کند.

وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در جامعه مهدوی در مقایسه با عملکرد پلیس در کشورهای دیگر بیان داشت: پلیس در جمهوری اسلامی دیدگاه متفاوتی با کشورهای دیگر دارد، پلیس‌های دیگر حافظان حکومت‌ها در برابر مردم هستند همان طور که در داستان بیداری اسلامی شاهد بودیم که پلیس رو در روی مردم قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش‌های دشمن در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش‌های دشمن در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران امروز بسان جزیره‌ای امن و آرام در یک اقیانوس متلاطم است.

وی در پایان گفت: امروز توسعه و ناامنی با هم همبستگی داشته و هرچه جامعه وسیع‌تر باشد جرائم بیشتر و ناامنی گسترده‌تر می‌شود./9662/پ202/ص

ارسال نظرات