۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۷۳۱۶۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

محور جشن‌های نیمه شعبان شناخت و معرفت نسبت به امام زمان باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت :محور جشن‌های نیمه شعبان باید ارتقای شناخت و معرفت نسل جوان نسبت به امام زمان(عج) باشد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در دیدار جمعی از مبلغان برگزاری جشن های مذهبی را عامل مؤثری در افزایش معرفت جامعه نسبت به فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و گفت: این گونه جشن ها باید با معرفت بخشی همراه باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوینبا بیان این که محور جشن‌های نیمه شعبان باید ارتقای شناخت و معرفت نسل جوان نسبت به امام زمان(عج) باشد، افزود: متأسفانه در جشن‌های اعیاد مذهبی به ویژه نیمه شعبان بیشتر به مسائل متفرقه و حاشیه ای پرداخته می شود.

 

وی اظهار داشت: اگر چه چراغانی کردن کوچه‌ها، خیابان‌ها، معابر و توزیع نذورات بین مردم به مناسبت میلاد مسعود حضرت مهدی(عج) هیچگونه ایرادی ندارد و از مظاهر جشن نیمه شعبان محسوب می‌شود، اما انتظار می رود جشن‌ها حالت پیام رسانی و محتوایی به خود بگیرند.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: در جشن‌های نیمه شعبان باید برنامه‌های گفتمان دینی، نشست‌های پرسش و پاسخ، استفاده از ظرفیت وجودی روحانیان و اساتید دانشگاه گنجانده شود و از هزینه‌های اضافی برای توزیع محصولات فرهنگی به ویژه کتب متعدد در زمینه امام زمان(عج) بین مخاطبان استفاده کرد که اثرات عمیق و بازدهی بیشتری را بر جای خواهد گذاشت.

 

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: در شادی و اندوه نباید افراط و تفریط شود، انسان باید با توجه به ظرفیت وجودی خود در شادی و غم، اعتدال را رعایت کند تا به آرامش لازم دست یابد.

 

حجت الاسلام نعمت الهی اظهار داشت: شادی و نشاط، دلبستگی انسان به دین و مذهب را افزایش می‌دهد به خصوص که در زمینه اعیاد مذهبی می‌طلبد انسان برای شناخت بیشتر، مطالعه و آگاهی خود را در امور دینی و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار(ع) ارتقا دهد که نیمه شعبان بهترین فرصت برای شناخت امام زمان(عج) است.

 

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی(عج) است، تصریح کرد: منتظران واقعی باید برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) با تقوا و با ایمان باشند و انتظاری مثبت، پویا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

 

حجت الاسلام نعمت‌الهی دعای عهد را پیوند قلبی و عاطفی با قطب عالم امکان بیان کرد و گفت: در این دعا با امام زمان (عج) بیعت می‌کنیم و چنین بیعتی سبب تحول در زندگی انسان می‌شود، کسی که دعای عهد را پیوسته بخواند و از عمق جان به مضامین آن پایبند باشد، هرگز به سستی گرفتار نمی‌شود و در تحقق آرمان‌های امام (عج) و زمینه‌سازی برای ظهور آن بزرگوار، لحظه‌ای از پای نمی‌نشیند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیمودن جاده انتظار بدون شناخت امام منتظر، امام مهدی (عج) ممکن نیست، استقامت و پایداری در وادی انتظار، وابسته به درک صحیح از پیشوای موعود است، بنابراین علاوه بر شناخت امام زمان (عج) به اسم و نسب، لازم است درباره جایگاه امام و مقام آن حضرت نیز آگاهی کافی به دست آوریم.

 

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: شناخت نیز به تنهایی کافی نیست، شناختی کافی است که به مرحله الگو پذیری ختم شود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان با بیان این که اوقات فراغت فرصتی برای تقابل اندیشه‌ها و کشف استعدادهای بالقوه جوانان است، گفت: اوقات فراغت سرگرمی محض نیست، بلکه ایامی برای شناخت اندیشه‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه جوانان است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی اظهار داشت: برخی تنها می‌خواهند در تابستان سرگرمی ایجاد کرده و به مافوق خود گزارش دهند در حالیکه این اقدام جفا به ایام فراغت است.

 

وی با بیان این که هدف اداره کل تبلیغات اسلامی پرکردن اوقات فراغت نیست بلکه مهم ،غنی‌سازی اوقات فراغت است، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی باید با یک برنامه‌ریزی درست و متناسب با نیازهای فردی، اجتماعی و منطقه‌ای از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی درست و توجه به علاقمندی کودکان و جوانان در انتخاب فعالیت‌های تابستانی، موجب شکوفایی استعدادها و بروز توانمندی‌های نسل جوان خواهد شد./950/پ202/ش

ارسال نظرات