۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۷۳۱۷۰
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

ارتقای بصیرت مهدوی لازمه مقابله با فرق ضاله است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پیشین نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: باید اولویت اول حوزه های علمیه در مبارزه با عرفان های کاذب، ارتقای سطح آگاهی و بینش مردم از راه برنامه های فرهنگی و معرفتی باشد.
مهدويت

حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول پیشین نهاد رهبری در دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) ترتیب یافت، اظهار داشت: ظهور فرقه‌های مختلف ضاله و مدعی مباحث مهدوی سبب شده دشمنان رو به فرقه‌سازی آورده و از این راه اعتقادات اصیل مهدوی را تخریب کنند.


وی به تشریح فعالیت های زیر زمینی و مخرب گروه های مدعی عرفان ‌های کاذب و فرقه های نوظهور در جامعه پرداخت و نقش حوزه های علمیه و نیروهای فرهنگی و مذهبی در این راستا را بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: اکتفا به برخورد امنیتی موجب ریشه کنی عرفان های کاذب در جامعه نخواهد شد و همزمان باید کارهای فرهنگی صورت گیرد.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که باید اولویت اول حوزه های علمیه در مبارزه با عرفان های کاذب، ارتقای سطح آگاهی و بینش مردم از راه برنامه های فرهنگی و معرفتی قرار گیرد، گفت: بهترین روش در این زمینه ارتقای معرفتی مردم است، تا بدین وسیله توان مقابله عمومی جامعه را در برابر این جریانات انحرافی بالا ببریم.


حجت الاسلام نظری با اشاره به هجمه های فرهنگی و اهداف دشمنان نظام در جهت راه‌اندازی فرقه‌های نوظهور در سراسر کشور اظهار داشت: بسیاری از فرقه های نوظهور در داخل کشور دارای جایگاه محکمی نبوده و عموما با شناخت مردم از ماهیت اصلی آنان، اهداف طراحان این فرقه ها خنثی شده است.


وی با تاکید بر این‌که گاه اهداف سیاسی و امنیتی پشت پرده فرقه‌های ضاله و مدعی مهدویت پنهان است، گفت: گسترش شاخه‌های برخی از این فرق در برخی نقاط مرزی کشور نشان می دهد که دشمنان وحدت و یکپارچگی ملت ایران را هدف قرار داده اند، از این رو بایستی ضمن هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر این توطئه ها، به فکر ارتقای سواد دینی مردم باشیم.


حجت الاسلام نظری با اشاره به این‌که ترویج عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور با هدف تحریف مبانی اصیل مهدوی است، تصریح کرد: نگرش مقطعی و مناسبتی نسبت به ترویج فرهنگ مهدویت موجب شده نتوانیم، این فرهنگ نجات‌بخش بشری را به صورت صحیح در جامعه نهادینه کنیم، بی توجهی به فرهنگ مهدویت بی هویتی و بحران های فکری را به دنبال دارد.


وی در پایان با بیان این که پشت پرده عرفان های نوظهور صهیونیزم بین الملل قرار دارد، گفت: پاسخگویی به شبهات مهدوی و مقابله با جریان‌های التقاطی بدون پیش مطالعه و آمادگی ذهنی غیرقابل تحقق است، از این حوزه های علمیه بایستی در کنار دروس متداول حوزوی به طرح مباحث منجی آخر الزمان پرداخته و بصیرت مهدوی طلاب را ارتقاء بخشند./935/ت302/ی

ارسال نظرات