۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۷۳۱۸۲

برگزاری جشن های بزرگ مهدویت در بقاع متبرکه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج)، بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص سراسر آذربایجان شرقی با ویژه برنامه هایی به استقبال نیمه شعبان می روند.
ويژه‌نامه ولادت امام مهدي(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با فرا رسیدن میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهی(عج) ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص سراسر آذربایجان شرقی برگزار می شود که برنامه ها با آذین بندی مساجد و اماکن متبرکه استان همراه است.


بنابر این گزارش، مراسم جشن بزرگ انتظار همزمان با اعیاد شعبانیه و در روز ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) کججانی تبریز برگزار می شود.

در این مراسم ویژه برنامه های فرهنگی، مذهبی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز، هیأت امنا و مرکز فرهنگی امامزاده اجرا خواهد شد.


همچنین جشن بزرگ مهدویت همزمان با اعیاد شعبانیه و در روز ولادت حضرت مهدی(عج) در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می شود. در این مراسم که روزهای یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم تیر و با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان محلی برگزار خواهد شد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سخنرانی می کند.


در این ویژه برنامه ها فرهنگی مذهبی توزیع شاخه گل و شیرینی، برپایی ایستگاه صلواتی و برپایی حلقه های معرفت پیش بینی شده که عموم خواهران و برادران مؤمن و متدین شهر تبریز می توانند با حضور در این مراسم معنوی از ویژه برنامه های اعتقادی، معرفتی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت بهره مند شوند.


حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی امروز در مراسم جشن مهدویت در این امامزاده اظهار داشت: مهدویت یکی از استوانه های مهم و اساسی جهان تشیع و دین مبین اسلام است که بر این اساس بایستی توجه ویژه ای به بحث مهدویت داشت.


وی با بیان این‌که تبیین جایگاه مهدویت و روشن نمودن بحث انتظار در بصیرت افزایی و ولایت پذیری مردم نقش بسیار مهمی دارد، گفت: بر این اساس باید تلاش شود در کنار برپایی مراسم جشن و مداحی، همایش هایی نیز در زمینه امر مهدویت و مهدی شناسی در راستای افزایش بصیرت و آشنا نمودن اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان با زوایای مختلف زندگی امام زمان و فلسفه انتظار برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی در ادامه به اهمیت جشن های نیمه شعبان و مردمی بودن این مراسم، اشاره کرد و افزود: در راستای عمل به منویات مقام عظمای ولایت در تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و نیز عمل به فرمایشات امام راحل در زمینه آماده ساختن امامزادگان به عنوان پناهگاه معنوی مردم، امامزادگان استان با آذین بندی و آمادگی کامل میزبان برگزاری مراسم جشن های نیمه شعبان هستند.


براساس این گزارش، همزمان با نیمه شعبان و ولادت حضرت امام زمان (عج) از ضریح امامزاده سیدعلی(ع) شهرستان اهر رو نمایی خواهد شد؛ همچنین در این مراسم معنوی که با حضور امام جمعه هیئات مذهبی، جامعه قرآنی، هیات امنا و نیز سایراقشار مختلف مردم شهرستان اهر برگزار خواهد شد، ضریح جدید امامزاده رونمایی شده و جایگزین ضریح قدیمی خواهد شد./935/پ202/ی

ارسال نظرات