۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۷۳۱۸۶
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

ویژگی های منتظر واقعی

خبرگزاری رسا - رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، طهارت در لقمه غذا، نطفه و تربیت فرزند و لیاقت و دیانت را از شرط‌های لازم برای انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد.
حجت‌الاسلام مهدي ماندگاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا  ظهر امروز در مراسم جشنی که به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به بیان شرط‌های لازم برای انتظار پرداخت و گفت: خداوند در آیه 79 سوره مبارکه واقعه می فرماید «لَّا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ، که جز پاک شدگان بر آن (قرآن) دست ندارند».
وی با بیان اینکه شرط اول برای منتظر واقعی طهارت است، گفت: طبق این آیه انسان های ناپاک قرآن را درک نمی کنند و از آنجایی که امام زمان(عج) قرآن ناطق هستند، هرکس که طهارتش بیشتر باشد درک و فهمش نسبت به امام زمان(عج) زودتر و بیشتر خواهد بود.
حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه طهارت باید در زمینه لقمه غذا، نطفه و شیر و دامان تربیتی فرزند مد نظر قرار بگیرد، اظهار کرد: همانگونه که بیماری های جسمی پدر و مادر به فرزندانشان منتقل می شود، بیماری های روحی هم منتقل می شود بنابراین نمی توان انتظار داشت پدر و مادری بی عفت و بی حیا، فرزندانی تربیت کنند که در خدمت امام زمان(عج) باشند.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه اگر وجود انسان به حرام آلوده شود نمی تواند عطر امام زمان(عج) را حس کند، گفت: امام خمینی(ره) درباره تربیت شهدای 8 سال دفاع مقدس فرمودند «از دامن مادران پاک شهدا، فرزندانی تربیت شد که در 8 سال د فاع مقدس به زیباترین شکل در خدمت امام زمان(عج) بودند؛ مادرانی که در زمان 9 ماه حاملگی فرزندشان 9 بار قرآن را ختم می کردند و همیشه با وضو به فرزندشان شیر می دادند».
وی تاکید کرد: بنابراین هرچقدر دل و شغل انسان و یا سیاست، اقتصاد و حکومت جامعه ای پاکتر باشد ارتباطش با قرآن و عترت بیشتر و در نتیجه در طول عمر خود موفق تر خواهد بود.
حجت السلام ماندگاری لیاقت و توانمندی را به عنوان دومین شرط لازم برای یک انتظار واقعی معرفی و خاطرنشان کرد: امروز باید فرزندانمان را در مسیر کسب لیاقت و سختی کشیدن پرورش بدهیم.
 رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه دست یابی به مقاصد زندگی بدون سختی کشیدن لذتی ندارد، تصریح کرد: متأسفانه برخی از والدین فرزندانشان را بغل کرده و بدون اینکه فرزندانشان همت و تلاشی به خرج بدهند، آن ها را در قله های زندگی از جمله ازدواج و اشتغال قرار می دهند.
وی با بیان اینکه این افراد در آینده با مشگل مواجه می شوند، افزود: برای سربازی و انتظار امام زمان(عج) به لیاقت نیاز داریم؛ به افرادی چون مالک اشتر، سلمان، ابوذر و عمار نیاز داریم که زحمت بکشند و تلاش کنند و هنگامی که در رکاب امامشان قرار می گیرند، از تلاش و دسترنج خود لذت ببرند.
حجت الاسلام ماندگاری دیانت را به عنوان آخرین شرط انتظار عنوان و اظهار کرد: امام زمان(عج) قرار است دین اسلام را به طور کامل اجرا کنند بنابراین کسانی به درد ایشان می خورند که نسبت به اسلام آگاهی و مراقبت بیشتر به خرج بدهند./931/پ202/ی
ارسال نظرات