۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۷۳۲۲۸
مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر:

جذابیت و اثرگذاری دین اسلام موجب اعتراف دنیای غرب شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که امروز همه دانشمندان در غرب به جذابیت دین پی برده اند، افزود: دین تنها وسیله برای آرامش بشریت است.
حجت الاسلام حسيني، استاد حوزه علميه محمديه قائمشهر

حجت الاسلام سید حسن حسینی، مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تبریک فرا رسیدن ایام نیمه شعبان گفت: انتظار فرج به معنای در انتظار آرامش بودن است.

 

وی با بیان این که تلاش همه انبیاء الهی، اولیاء و اوصیاء دعوت انسان ها به آرامش بوده است، افزود: در این عالم بر اثر تعارضات اسباب اضطراب فراوان است هر جا اضطراب است ناامنی نیز وجود دارد.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که همه کسانی که اضطراب دارند همواره احساس تهدید و خطر دارند و عالم یا محیط اطراف خود را ناامن می دانند، خاطرنشان کرد: همه روانشناسان و روانپزشکان به دنبال فراهم کردن آرامش برای مردم هستند که راه های زیادی را تاکنون  پیشنهاد و اجرا کردند، اما به نتیجه مشخصی نرسیده اند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که امروز همه دانشمندان در غرب به جذابیت دین پی برده اند، افزود: دین تنها وسیله برای آرامش بشریت است.

 

وی با بیان این که تنها اتصال به خداوند متعال آرامش بخش خواهد بود، ادامه داد: تکیه بر غیر خدا آرامش حقیقی را برای انسان به همراه نخواهد داشت.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر ادامه داد: خداوند متعال مبدأ هستی و خالق نور است و اتصال به منبع نور با ذکر و یاد او مایه آرامش و احساس امنیت است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که دعا عین عبادت است، ادامه داد: همان طور که حضرت علی(ع) فرمودند به وسیله دعا می توان به مبدأ هستی وصل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه خود حضرت صاحب صاحب الزمان عج در توقیع شریفشان به جناب اسحاق بن بعقوب می فرماید: «واکثرو و ادعا بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم» یعنی برای تعجیل در فرج من زیاد دعا کنید که همانا آن فرج شما است.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر در ادامه سخنان خود به ارزش ها و موارد استفاده دعا اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید برای تعجیل در فرج دعا کرد تا به سبب ظهور آن حضرت و حل مشکلات از سوی آن حضرت در کارها گشایشی شود.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: استفاده دوم برای تعجیل فرج باید دعا کرد، چون در خود دعا برای تعجیل در فرج گشایشی است و خود دعا و انتظار فرج موجب گشایش و ایجاد امنیت و آرامش می شوند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که دعا برای فرج و انتظار فرج چون اتصال به خدا است، گفت: با ذکر و یاد خدا دل ها آرام می گیرد و در نتیجه می تواند گفت دعا برای انتظار فرج مایه آرامش است./950/ت302/ش

ارسال نظرات