۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۷۳۲۵۲
مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان:

نیمه شعبان از صدر اسلام خجسته و پر برکت بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابطحی گفت: منتظر ظهور باید تقوای لازم را داشته باشد، به این معنا که آنقدر ایمان قوی داشته باشد که مطیع محض امام باشد.
حجت الاسلام ابطحي

حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت میلاد با سعادت حضرت صاحب‌الزمان (عج) و عید نیمه شعبان، گفت: از صدر اسلام و قبل از میلاد حضرت صاحب‌الامر (عج)، نیمه شعبان از اعیاد بسیار خجسته و فرخنده‌ و از ایام پر برکتی است که هم برای دعا و هم برای مناجات به درگاه الهی از شان و عظمت بالایی برخوردار می‌باشد و در مفاتیح‌الجنان نیز در مورد این شب پر برکت اعمال فراوانی ذکر شده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ابراز داشت: آنچه در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد، شناخت نسبت به حضرت ولی‌عصر (عج) و معرفت نسبت به ایشان، و همچنین شناخت وظایف منتظر نسبت به حضرت و عمل به این وظایف برای خشنودی ایشان، و در حاشیه آن شادی کردن و نذر و چراغانی و غیره است.

 

وی همچنین افزود: اظهار عشق و محبت و علاقه به پیشگاه مقدس حضرت بقیه‌الله (عج)، بسیار مورد پذیرش و پسندیده است اما، از مضامین دعاها نیز چنین بر می‌آید که: «کسی که بدون شناخت نسبت به امام عصر خویش بمیرد، مرده است همچون مرگ جاهلیت».

 

حجت‌الاسلام ابطحی ادامه داد: منتظر ظهور باید تقوای لازم را داشته باشد، به این معنی که آنقدر ایمان قوی داشته باشد که مطیع محض امام باشد و بدون چون و چرا اطاعت کند و ایمانی قوی داشته باشد که دستورات را با دل و جان بپذیرد.

 

وی در پایان اینگونه بیان داشت: منتظر واقعی نباید امام را به خاطر منافع و خواسته‌های خود بخواهد تا اگر امام به خواست الهی ظهور فرمودند، بدون چون و چرا، حتی برای مبارزه با بستگان، مطیع باشند که واجب‌الاطاعت هستند و بر ما اطاعت از ایشان وظیفه‌ای واجب است./939/ت303/ع

ارسال نظرات