۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۰
کد خبر: ۱۷۳۲۵۵
رییس مجلس شورای اسلامی:

خاورمیانه هیچ گاه مرکب راهواری برای اسرائیل نخواهد شد

خبرگزاری رسا‌ ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سرافرازی امروز ایران اسلامی به خاطر این است که مردم تشخیص دادند باید از ولایت تبعیت کنند.
علي لاريجاني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا از کاشان، علی لاریجانی یک شنبه شب، در جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) در مصلای بزرگ بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان، با تبریک ولادت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروز کشورهای اسلامی  و همچنین انحرافات بوجود آمده امروز، به دلیل نداشتن ولایت و رهبری است و راه صحیح اسلام، توجه به حوزه ها و فقهاست و اسلام واقعی امروز نتیجه تلاش و زحمات فقها است.

 

 لاریجانی گفت: امروز اسلام شناسی یک فنی است که تنها از عهده فقها و علمای دین برمی آید و اگر می خواهیم منتظر واقعی باشیم باید راهی را که علما و فقها رفتند ادامه بدهیم و در این مسیر حرکت کنیم.

 

 وی مراجعه به فقها و حوزه های علمیه در زمان غیبت توسط مسلمانان واقعی منتظر را مهم دانست و گفت: امام زمان(عج)فرمودند« راهمان را حوزه های علمیه و مراجع تقلید و علما به روی ما بازگذارده اند» اما برخی افراد سطحی نگر می گویند نباید به غیر معصوم به کس دیگری مراجعه کرد که یک انحراف بزرگ است و اگر می خواهیم از حکمت های مدرسه مهدوی درس بگیریم باید در زمان غیبت به فقها و علما مراجعه کنیم.

 

 رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:اگر می خواهیم پیرو امام زمان (عج) و منتظر واقعی او باشیم باید راهی را که دوستی و محبت و مودت به اهل بیت (ع) را زیاد می‌کند ادامه بدهیم تا منتظر واقعی حضرت باشیم.

 

 وی با اشاره به این که اگر می خواهیم محب اهل بیت (ع)باشیم باید به ولایت به تمام معنی پای بند باشیم، گفت: ایرانی ها باید به خود ببالند که در حُبِّ به اهل بیت (ع) زبانزد بوده اندو ائمه اطهار(ع) نیز به این امر اشاره دارند که ایرانیان در حُبِّ به اهل بیت (ع) ممتاز هستند.

 

 لاریجانی افزود: نقطه قوت حرکتی که امروز در دنیای اسلام بوجود آمده است به خاطر تفکر مجاهدانه است، هرچند که عده ای می خواهند جلو این حرکت مجاهدانه سنگ اندازی کنند، اما اسلام در تمامی جهان در حال پیشروی و توسعه است.

 

 رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که گروه‌های تروریستی در سوریه آبروی مسلمانان را می برند و بلای جان مسلمانان شده اند گفت: پشت صحنه گروه های تروریستی در سوریه سرویس های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که با کمک آنها هدایت و رهبری می شوند و امروز تبدیل به فرقه شده اند.

 

 لاریجانی مشکلات امروز کشورهای اسلامی دور شدن آنان از استوانه ولایت و فقاهت دانست و اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با متوسل شدن به استوانه ولایت و فقاهت و پیروی و تبعیت از ولایت با پیروزی انقلاب اسلامی موجب سرافرازی کشوردرجهان شدند.

 

 رییس مجلس شورای اسلامی همچنین صدور انقلاب اسلامی را موجب بیداری اسلامی و زنده شدن اسلام در جهان دانست و گفت: در حالی که تمامی کشورهای عربی از وحشت اسرائیل بر خود می لرزند و جرأت عکس العملی در برابر اسرائیل ندارند، در صورتی که یک گروه کوچکی بنام حزب الله و حماس در جنگ 33 روزه کمر رژیم صهیونیستی را شکست. 

 

 وی یادآورشد: این موجودات موذی بین المللی که می دانند در سوریه چه جنایاتی رخ می دهد، برای اینکه شکل خاورمیانه را تغییر بدهند  دور هم جمع شدند تا برای دفاع از حقوق بشر در سوریه یک دالان سلاح به وجود بیاورند، چون آنان معتقدند اگر به ایران فشار بیاورند، راه مقاومت را سد کرده اند و حزب الله و حماس را عقیم کرده اند و سرجایش نشانده اند و با این ترفند نهضت بیداری منطقه را منحرف کرده و خاورمیانه را خنثی کرده اند.  

 

 رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ترکیب و سیمای خاورمیانه بر بال مجاهدان فی سبیل الله در حال تغییر است گفت: خاورمیانه هیچ گاه مرکب راهواری برای اسرائیل نخواهدشد و این هوس سیاسی آمریکا و اسرائیل که در جنگ 33 روزه نیز با شکست آنها همراه شد براساس واقعیت نیست و افرادی که در کاخ های شیشه ای خاورمیانه خود نشسته و به پول گاز و نفت کشور های منطقه تکیه داده اند، نخواهند توانست شرایط را به سود خود رقم بزنند.

 

 لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود از ملامحسن فیض کاشانی بعنوان شخصیتی برجسته، افتخاری برای جامعه شعر و ادب و متفکرین اسلامی نام برد و گفت: مرحوم فیض کاشانی که از استوانه های تفکر اسلامی است کتابی دارد به نام شوق مهدی که آراسته به معانی برجسته است که این کتاب غزل های زیبایی را در مورد حضرت مهدی(عج) دارد.

 

 وی افزود: ملامحسن فیض کاشانی یکی از دو داماد فیلسوف بزرگ ملاصدرای شیرازی و افتخار مردم کاشان و نابغه دهر بود که بعد از اینکه به فقاهت رسید آرا فیلسوفان را آموخت اما ذره ای از عطش آموختن در او کم نشد اما آنچه او را آرام کرد توجه به قرآن بود و هرکی بخواهد سعادتمند شود باید به قرآن و احادیث پناه ببرد.

 

 رییس مجلس شورای اسلامی، برخی از آثار او به لحاظ اخلاقی و تهذیب نفس بی نظیر دانست و گفت: علامه فیض کاشانی معتقد بود آنچه دین اسلام را کامل می کند و اسلام را به سعادت می رساند قرآن و حدیث است.

 

 لازم به ذکر است که جشن میلاد حضرت مهدی (عج) توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با حضور مردم کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم(عج) شهرستان کاشان همراه با مولودی خوانی برگزارشد./939/پ201/ع

ارسال نظرات