۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۷۳۲۶۰
استاد مرکز تخصصی مهدویت:

هدف انقلاب اسلامی تشکیل جامعه منتظران است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این‌که فرد منتظر باید جامعه منتظران را تشکیل دهد، انقلاب اسلامی را گامی در جهت تشکیل جامعه منتظران خواند و گفت: جامعه سالم جز در سایه امامت و ولایت به وجود نمی‌آید.
منتظران ظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صدوقی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در چهارمین نشست امام‌مهدی‌باوری که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به این‌که فرد منتظر باید برای ظهور زمینه‌سازی کند، گفت: فرد منتظر باید با تلاش‌های خود سعی در تشکیل جامعه منتظران باشد.

وی افزود: جامعه منتظر جامعه‌ای سالم است، جامعه سالم آرمان همه مکاتب و انبیا بوده است، آنان می‌خواستند بشر را به سمتی هدایت کنند که در روابط اجتماعی سالم معاشرت کند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت جامعه سالم را دارای سلامت در پنج بخش فکری، جسمی، روحی روانی، معنوی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه سالم جز در زیر چتری به نام امامت و ولایت به وجود نمی‌آید.

مودت و آرامش با خداسالاری به وجود می‌آید

وی اظهار کرد: جامعه‌ای که دنبال سلامت واقعی است نیاز به رهنمود قرآن و عترت دارد، یکی از راه‌های اصلی که انسان را به جامعه سالم می‌رساند، خانواده و یکی دیگر از راه‌های اصلی رسیدن به جامعه سالم حکومت اسلامی است که انقلاب زمینه‌سازی برای ظهور است.

حجت‌الاسلام صدوقی خاطرنشان کرد: اگر قیامی در عصر ظهور باشد که آن قیام داعیه اصلاح و تحقق اهداف امامت را نداشته باشد، کفر و طاغوت است، انقلاب‌های دیگری مانند انقلاب‌های مارکسیستی وجود داشتند اما آنان باطل بودند.

وی ابراز کرد: خانواده باید به دنبال تربیت نیروی انسانی کارآمد باشد، زیرا ما می‌خواهیم جامعه منتظر را شکل دهیم، باید توجه داشت که یکی از هدف‌های ازدواج تسکین و آرامش است و اگر آرامش در زندگی محقق نشود، آن زندگی دچار اشکال است.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این‌که مودت و آرامش زمانی به وجود می‌آید که در زندگی خداسالاری وجود داشته باشد، اظهار کرد: یکی از اهداف دیگر ازدواج تکمیل شخصیت فرد است، همسران درباره یک دیگر باید نقص‌های هم را جبران کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آیه قرآن زن و مرد لباس یکدیگر هستند، لباس اسرار فرد را حفظ می‌کند و همسران باید به یکدیگر این کار را بکنند، همچنین باید مردان و زنان خود را به لباس تقوا زینت دهند.

جامعه منتظر جامعه‌ای صد در صد سالم است

حجت‌الاسلام صدوقی اظهار کرد: باید در تربیت فرزندان توجه کرد که لباس تقوا را بر جان آنان بپوشانیم تا هر جا که رفتند حتی اگر در محیطی بسیار فساد‌انگیز دچار گمراهی نشوند، مانند غواصان که خود لباسی برای ورود به آب بر تن می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که تصمیم برای ازدواج و انتخاب همسر یک تصمیم طولانی مدت است، خاطرنشان کرد: باید توجه کرد در خواستگاری که فرد به گونه‌ای باشد که تسکین‌دهنده، تکمیل‌کننده شخصیت فرد و همچنین باید هر دو خواستار تربیت فرزند صالح باشند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت الگوی تربیت پدر و مادر را در تربیت فرزند، انسان منتظر خواند و بیان کرد: انقلاب اسلامی آمده است که جامعه منتظران را نظام بدهد، جامعه منتظر جامعه‌ای صد در صد سالم نه تنها از نظر جسمی بلکه جسم، روح، فکر، خصوصیات معنوی و روابط اجتماعی از سلامت برخودار باشد.

وی ادامه داد: خانواده مهدوی زمانی تکون و تشخص پیدا می‌کند که اعضای آن مهدوی باشد و برای این‌که این مهدویت در گوشت و پوست انسان‌ها به وجود آید، باید انسان منتظر را شناخت تا به آن دست یافت.

حجت‌الاسلام صدوقی با تأکید بر این‌که جامعه منتظر جامعه‌ای است که در آن اصلاح و ارتقا انسان‌ها به صورت دائمی ایجاد می‌شود، ابراز کرد: انسان منتظر شخصیتی است که وظیفه دارد بر اساس مبانی اسلام ناب محمدی(ص) به تربیت خود بپردازد.

فرد منتظر نیازمند خودسازی است

وی اظهار کرد: انسان منتظر باید با تلاش برای گسترش ظرفیت وجودی خویش و ارتقا سطح مقاومت در برابر فتنه زمانه، آلودگی‌های اخلاقی،‌ زمینه‌های را در درون خود ایجاد کند که بتواند در هر موقعیت به صورت مستمر و دائمی و در راستای قیام حضرت و حاکمیت حضرت اقدامات بایسته را انجام دهد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: انسان منتظر شخصیتش کاریکاتوری نیست، بلکه یک شخصیت است، همچنین انسان منتظر بر اساس خواسته‌های خود کار انجام نمی‌دهد، بلکه بر اساس وظیفه کار خود را انجام می‌دهد.

وی ابراز کرد: انسان باید وظیفه خود را بشناسد و بر اساس خواسته‌های خود یا دل کار نکند، ما مبنا اصول و چارچوب داریم و نباید بر اساس خیالات وظیفه خود را بشناسیم، باید اهل تلاش باشیم، انسان منتظر سربار بر مردم نیست.

حجت‌الاسلام صدوقی گفت: فرد منتظر باید خودسازی کند، خودسازی ادا و اطوار نیست، افراد نباید ژست آدم‌های خودساخته را در بیاورند، بلکه واقعا باید خود را ساخته باشند، انسانی که خود را ساخته باشد، دیر عصبانی می‌شود زیرا به قدری خود را ساخته که دیر عصبانی می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که فرد منتظر باید معیار لازم برای تحلیل فتنه‌ها را داشته باشد، اظهار کرد: فرد منتظر وقتی با یک بحران سیاسی،‌ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی یا حتی زیست محیطی رو به رو می‌شود، حوادث را خوب تحلیل می‌کند و خط را گم نمی‌کند./914/پ201/ی

ارسال نظرات