۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۷۳۲۹۴
همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت؛

خوزستان رنگ و بوی انتظار گرفت

خبرگزاری رسا ـ مردم شهرها و روستاهای گوناگون استان خوزستان همراه با دیگر شیعیان جهان دیروز و امروز به مناسبت میلاد امام زمان(عج) به جشن و سرور پرداختند.
جشن و سرور در نيمه شعبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، مردم شهرها و روستاهای گوناگون استان خوزستان همراه با دیگر شیعیان جهان دیروز و امروز به مناسبت میلاد امام زمان(عج) به جشن و سرور پرداختند.

مردم استان با حضور در اماکن مذهبی و دیگر بقاع متبرکه با برپایی آیین جشن و سرور سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) را گرامی داشتند.

اصناف، بازاریان و مردم با برپایی ایستگاه های صلواتی در شهر و با پخش شیرینی و شربت، چراغانی معابر و نور افشانی جلوه های زیبایی را در شهر رقم زده بودند.

حجت الاسلام هادی شفیع زاده، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان، با اشاره به برنامه های این اداره ویژه جشن میلاد امام زمان(عج)، اظهار داشت: امسال تصمیم گرفته شد که مراسم نیمه شعبان در خوزستان به صورت گسترده و پرشور برگزار شود و این مراسم در 42 بقعه متبرکه و شاخص خوزستان برگزار شد.

آستان مقدس علی بن مهزیار اهوازی از مکان هایی بود که شب گذشته همانند دیگر بقاع متبرکه استان میزبان عاشقان و دلسوختگان امام زمان(عج) بود.

زائران و مجاوران این آستان متبرکه شب گذشته در این مکان متبرکه به احیای شب نیمه شعبان پرداختند.

بنابر این گزارش، مراسم جشن نیمه شعبان در مقام صاحب الزمان شهرستان شوشتر نیز شب گذشته با حضور هزاران نفری مردم با اقامه نماز مغرب و عشا آغاز و تا نماز صبح ادامه داشت.

با توجه تعطیلی 15 شعبان این بقعه متبرکه امروز نیز شاهد حضور پرشور منتظران آقا امام زمان(عج) بود.

مراسم جشن نیمه شعبان، ظهر امروز با حضور آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز در محل بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین جلال جابریان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان در سخنانی با تبریک به مناسبت نیمه شعبان و میلاد با برکت امام زمان(عج) به بیان ویژگی های دوران ظهور امام زمان(عج) پرداخت.

امشب نیز تعدادی از مساجد و تکیه های شهر اهواز جشن نیمه شعبان را برگزار خواهند کرد.

می توان حدس زد که این روزها همه منتظران یک دعا را در دل با خود زمزمه می کنند و آن هم ظهور عدالت گستر حقیقی.

امروز در حالی شیعیان جهان خورشید پانزدهمین روز شعبان را به نظاره نشستند که شب گذشته مردم خوزستان همراه با دیگر منتظران ظهور با چشمان منتظر مولای خود را صدا می کردند و ظهور آخرین منجی حقیقی در زمین را دعا می کردند./9464/پ202/غ

ارسال نظرات