۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۷۳۳۱۰
معاون اول قوه قضاییه:

حوزه های علمیه بینش صحیح از مهدویت را ترویج کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که حوزه های علمیه باید نقش جدی در تحقق جامعه آرمانی و مهدوی داشته باشند، گفت: حوزه های علمیه رسالت خطیری در ترویج ارزش های جامعه مهدوی بر عهده دارند.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه، امروز در جمع طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اظهار داشت: ائمه اطهار جلوه و مظهر عدالت بودند و اعتقاد بر این است که با ظهور حضرت مهدی(عج) عدالت جهانی بر بشریت حاکم خواهد شد.


وی با اشاره به عظمت و جایگاه انتظار حجت در اعتقادات شیعه خاطرنشان کرد: دینداری و بندگی خدا جز به شرط تحقق رکن مهم  انتظار قائم(عج)  امکان ندارد و کسی که به دنبال عبادت پروردگار است، نباید از این امر واجب غفلت کند، در حقیقت هر عملی برای آنکه عبادتی مقبول در پیشگاه خدای متعال باشد، باید شرایطی داشته باشد که بنابر احادیث وارده اطاعت از امر امام شرط قبولی اعمال است.


حجت الاسلام رییسی با بیان این‌که ویژگی های نظام اسلامی ایران امروز به عنوان الگویی برای دیگر ممالک اسلامی و غیراسلامی مطرح است، تصریح کرد: اگر همه ابعاد و زوایای اداره کشور بر اساس آموزه های اسلامی بدون هیچگونه افراط و تفریطی باشد، به یقین مدینه فاضله و جامعه مهدوی تحقق خواهد یافت.


معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که حوزه های علمیه باید نقش جدی در تحقق جامعه آرمانی و مهدوی داشته باشند، گفت: رسالت اصلی حوزه تربیت نیروهای مؤمن، مخلص، فاضل و متقی برای زمینه سازی جهت ظهور منجی آخرالزمان است، اگر درک صحیحی از مبانی مهدوی در جامعه حاکم نشود، به یقین فضا برای سوء استفاده دنیاطلبان گشوده خواهد شد.


وی با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه رسالت خطیری در ترویج ارزش های جامعه مهدوی و ارایه بینش صحیح از حضرت مهدی(عج) بر عهده دارند، گفت: اگر در این مسأله کوتاهی شود، عده ای با برپایی دکان به دنبال فرصت‌طلبی در جهت سوء استفاده از فطرت پاک بشری و گرایش یافته به منجی آخرالزمان خواهند بود.


حجت الاسلام رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از متولیان حوزه علمیه بناب
اظهار داشت: این مرکز بزرگ علوم اسلامی جایگاه و نقش ارزشمندی در کشور به ویژه منطقه شمال‌غرب ایفا می کند، به یقین وجود مبارک این حوزه علمیه منشاء آثار و برکات ارزشمندی برای کشور بوده و است.


معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر قدرشناسی طلاب از نعمت تحصیل در حوزه های علمیه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی فضای لازم برای توسعه حوزه های علمیه فراهم شده و زمینه برای تحصیل طلاب در علوم دینی بسیار گسترده است، سرباز حقیقی امام زمان(عج) از کوچترین فرصت‌ها برای افزایش دانش فقهی و نشر معارف دینی بهره مند می شود./935/پ202/پ

ارسال نظرات