۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۷۳۳۲۸
یک کارشناس مهدویت:

تربیت خوب مهدوی در خانواده شکل می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از فعالان عرصه مهدویت با اشاره به جایگاه حساس خانواده در جامعه گفت: خانواده رکن اساسی جامعه است و بزرگتر‌ها بدانند تربیت خوب مهدوی در خانواده شکل می‌گیرد.
نهمين همايش بين‌المللي دکترين مهدويت

حجت الاسلام محسن قنبری، از روسای کمیسیون‍‌های نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص ضرورت طرح مباحث مهدویت گفت: برای ترویج مهدویت به دنبال طرح مباحث نظری و تولید علم در این زمینه هستیم که اندیشمندان ما در تلاش هستند این خلاء را در جامعه علمی ما پر کنند.

وی افزود: بسته‌های علمی را در اختیار عموم قرار دادیم که در این بسته‌ها راه‌های علمی را عملیاتی و کاربردی کرده‌ایم، بنابراین ایده‌پردازها برایشان راه باز است که بتوانند ایده و نظر بدهند.

حجت الاسلام قنبری با بیان این‌که بنده معتقد هستم در دانش به کار و دانش به عمل دچار نقصان هستیم اظهار داشت: امید است که بتوانیم با تئوری پردازی و عملکرد مهدی باوران و مهدی یاوران این نقص را به خوبی برطرف کنیم.

این فعال مهدوی در ادامه با توجه به عملکرد نهادهایی که می‌توانند مهدویت را بهتر و صریح‌تر معرفی کنند بیان داشت: در موضوع دین، آموزه داران و متخصصین باید نظر بدهند، ما اگر بخواهیم به بی‌راه نرویم باید به جای محکمی تکیه بزنیم.

حجت الاسلام قنبری با بیان این‌که تنها تکیه‌گاه محکم آدمی قرآن، احادیث، اهل بیت(ع) هستند، ابراز داشت: کسانی که می‌توانند این منابع را استخراج بکنند علما هستند، کسانی که دین شناس و اسلام شناس باشند و بتوانند مباحث مهدویت را به خوبی استخراج بکنند تا منشا عمل بشود.

این کارشناس فرهنگی در پایان با اشاره به جایگاه حساس خانواده در جامعه اظهار داشت: ما برای جامعه پذیری به نهاد خانواده نیاز داریم، چون رکن اساسی جامعه است و بزرگتر‌ها بدانند تربیت خوب مهدوی در خانواده شکل می‌گیرد./955/ت303/ص

ارسال نظرات