۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۷۳۳۶۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

راه ارتقای فکری جامعه بیان معارف قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام سخنرانی و تفسیر را از ضرورت های برنامه های قرآنی بیان کرد و گفت: مواظب باشیم که در برنامه های قرآنی، تنها به قرائت قرآن اکتفا نشود، هرچند قرائت قرآن هم بدون فایده نیست؛ اما به یقین با بیان معارف قرآنی، ارتقای فکری و معرفتی در جامعه صورت می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان این استان، با بیان این که در خدمت قرآن بودن، افتخار بسیار بزرگی است، تصریح کرد: اگر بفهمیم و بدانیم که در خدمت قرآن بودن چه عظمتی در نزد خداوند دارد، برای حضور و خدمت در برنامه‌های قرآنی سر از پا نمی‌شناختیم و با تمام وجود وارد این عرصه می شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اجر معنوی و تأثیرات مثبتی که برنامه های قرآنی بر جامعه می گذارد، تأکید کرد: همه دستگاه های متولی و فرهنگی با تمام توان و امکانات وارد میدان شوند و برای کیفیت و کمیت برنامه ها به نحو احسن برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به کمالات انسانی اشاره کرد و افزود: کمال انسانی و سعادت اخروی در گرو قرآن و توجه به این گنجینه گرانبها و درس گرفتن از آن قرار داده شده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که چیزی بالاتر از قرآن وجود ندارد، اذعان داشت: بدانید بهترین پول و توان آن است که در راه قرآن و برنامه های قرآنی هزینه گردد.

رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری خواستار استفاده از توان نیروهای مردمی و داوطلب برای برگزاری برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان شد و افزود: بکوشیم برای برگزاری برنامه های قرآنی از خود مردم و نیروهای داوطلب استفاده کنیم تا این روحیه داوطلبانه به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه گردد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر حاکم کردن فرهنگ خدمت در جامعه، اظهار داشت: بدانید و آگاه باشید که هر چیزی زکاتی دارد و زکات بدن، خدمت صادقانه و بدون چشم داشت، به برنامه های دینی و قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر استفاده از نیروهای بومی در برنامه های درون استانی تأکید کرد و گفت: تا آن جا که می توانیم از حضور قاریان مطرح استانی، در چنین برنامه هایی استفاده کنیم، تا به آنها نیز فرصت رشد و ترقی داده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، سخنرانی و تفسیر را از ضرورت‌های برنامه‌های قرآنی بیان کرد و گفت: مواظب باشیم که در برنامه‌های قرآنی، تنها به قرائت قرآن اکتفا نشود، هرچند قرائت قرآن هم بدون فایده نیست اما به یقین با بیان معارف قرآنی، ارتقاء فکری و معرفتی در جامعه صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر بالا بردن انگیزه های قرآنی در استان تأکید کرد و ادامه داد: تمام دستگاه های فرهنگی با هم یکدل و متحد شوند تا خروجی برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان، معارف بالای دینی و الهی در استان باشد./9457/پ202/س

ارسال نظرات