۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۷۳۳۹۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ حضور هفتاد مبلغ حوزوی در دوره آموزشی تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و نشست سیاسی در مدرسه علمیه خواهران شهرستان شبستر از مهم‎ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، دوره آموزشی تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) در حوزه اخلاق سیاسی با هدف آشنایی بانوان مبلغ با قواعد حاکم بر رفتار سیاسی امام خمینی(ره)، اصول اندیشه های دینی بنیانگذار جمهوری اسلامی در نظام حکومتی در مراغه برگزار شد.


بنابر این گزارش، در این دوره 16 ساعته که بیش از 70 نفر از مبلغان حوزوی و سنتی حضور داشتند، سرفصل‌هایی همچون زندگی علمی سیاسی امام خمینی(ره)، ولایت مطلقه فقیه، ضرورت حکومت اسلامی، نقش مردم در حکومت از دیدگاه امام خمینی(ره) ارایه شد.


جشنواره ادبی انتظار در عجب شیر برگزار شد


نخستین جشنواره ادبی انتظار همزمان با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، در شهرستان عجب‌شیر برگزار و صاحبان شش اثر برگزیده معرفی شدند.


پس از توزیع فراخوان جشنواره ادبی انتظار، 35 اثر درقالب شعر و دل نوشته به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از بررسی هیأت داوران شش اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند. این جشنواره با هدف ترویج اندیشه مهدویت و تبیین ابعاد مختلف انتظار و ویژگی‌های منتظران با زبان گویای شعر و ادب و همچنین نهادینه‌ شدن فرهنگ متعالی انتظار و در قالب شعر نو و کلاسیک با موضوع انتظار برگزار شد.


گفتنی است، نخستین جشنواره ادبی انتظار از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب‌شیر با همکاری انجمن ادبی وطن امروز، در این شهرستان برگزار شد.


بانوان خیر آذربایجان شرقی حامی 11 هزار نفر یتیم هستند


حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از کمک ماهانه هشت میلیارد و 200 میلیون ریالی حامیان ایتام برای تامین هزینه های ایتام تحت پوشش در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 10 میلیارد و 400 میلیون ریال کمک نقدی توسط حامیان ایتام پرداخت شد.


وی با بیان اینکه 6 هزار و 45 یتیم زیر حمایت این نهاد قرار دارد، اضافه کرد: 27 هزار و 344 حامی هزینه های این ایتام را تقبل کرده اند که ماهیانه حداقل 300 هزار ریال توسط هر حامی برای یک یتیم پرداخت می شود، این در حالی است که در بسیاری از موارد حامیان هزینه های چندین یتیم را تأمین می کنند.


وی با بیان اینکه نزدیک به 11 هزار نفر از حامیان ایتام استان را بانوان خیر تشکیل می دهند، گفت: 349 نفر از این حامیان تحصیلات دکتری، 810 نفر کارشناسی ارشد و 28 نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.


برگزاری نشست سیاسی در مدرسه علمیه شبستر


نشست سیاسی با موضوع نتایخ و بازخوردهای حماسه سیاسی انتخابات 24 خرداد ایران به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) شبستر برگزار شد.


زینالی، کارشناس مسائل سیاسی در این نشست با اشاره موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: انتخابات پرشور گامی مهم در نزدیک شدن به تبیین اهداف نظام و جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران با توجه به آرمان های امام راحل و رهنمودهای رهبری است./935/د101/غ

ارسال نظرات