۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۷۳۴۲۲

دیوار بی اعتمادی هر روز بلند تر می شود

خبرگزاری رسا ـ افشاگری ادوارد اسنودن که برای دولت آمریکا رسوایی سیاسی به بار آورد، اکنون در حال ایجاد اختلاف دیپلماتیک بین آمریکا و دولت های چین و روسیه است.
اسنودن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه یورونیوز در خبری گفت: افشاگری ادوارد اسنودن که برای دولت آمریکا رسوایی سیاسی به بار آورد، اکنون در حال ایجاد اختلاف دیپلماتیک بین آمریکا و دولت های چین و روسیه است.


ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا پس از افشای اطلاعات محرمانه دولت آن کشور درباره جمع آوری اطلاعات شهروندان، به هنگ کنگ که متعلق به چین است گریخت، گفته می شود که سپس از مسیر روسیه راهی اکوادور شده است.


البته هنوز مشخص نیست که آیا پای ادوارد اسنودن به خاک اکوادور رسیده است یا خیر؟


سخنگوی کاخ سفید می گوید ما این موضوع را صرفا به عنوان تصمیمی فنی از جانب یک مامور اداره مهاجرت هنگ کنگ، در نظر نمی گیریم. این تصمیمی عامدانه از سوی دولت بود. چنین اتفاقی بر روابط چین و آمریکا تاثیر منفی می گذارد.


جی کارنی انتقادات خود را همچنین متوجه دولت روسیه کرد که اجازه داد تا ادوارد اسنودن از فرودگاه مسکو به طرف اکوادور پرواز کند.


آقای کارنی گفت: ما در حال مذاکره با دولت روسیه هستیم و از آنها انتظار داریم که در ضمن بررسی گزینه های موجود، آقای اسنودن را به ما تحویل بدهند تا او با بازگشت به آمریکا محاکمه شود.


رئیس جمهوری اکوادور که پیشتر در پرونده پناهندگی جولیان آسانژ نشان داد در برابر خواسته آمریکا مقاومت می کند، در پیامی اعلام کرده که دولتش پرونده پناهندگی آقای اسنودن را با جدیت بررسی خواهد کرد./1409/9161/خ

ارسال نظرات