۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۷۳۴۳۳
با سخنرانی آیت الله خاتمی؛

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در رشت برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر پنج شنبه این هفته با سخنرانی آیت الله خاتمی در حسینیه حضرت عباس(ع) شهر رشت خبر داد.
 آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امرز در جلسه هماهنگی مراسم هفتم تیر در رشت با بیان این که امام راحل از شهید بهشتی به عنوان یک ملت یاد کردند، گفت: شهید بهشتی تهمت‌های فراوان و ناسزاهای بسیاری را به جان خرید و در راه اعتقاد و آرمان خود تا پای جان ایستاد و هزینه آن را پرداخت.

 

وی ایستادن پای اعتقاد و ایمان را یکی از شاخصه‌های انسان‌های اهل ایمان دانست و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی با همه توان در راه انقلاب و نظام ایستادگی کرد و پای آرمان های اصیل انقلاب ماند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: شهید بهشتی معتقد بود افراد باید وظیفه خود را انجام دهند و خداوند از اهل ایمان دفاع می‌کند.

 

وی، شهید بهشتی را پایه‌گذار نظام عدالت اسلامی در کشور دانست و گفت: شهید بهشتی با وارد کردن مبانی و ارزش‌های اسلامی در دستگاه قضایی کشور، پایه‌گذار ساختار نظام عدالت در کشور بود.

 

مسؤول شورای هماهنگی گیلان، هفتم تیر را فرصت خوبی برای بازخوانی دوباره اندیشه‌های شهید بهشتی و یاران امام راحل دانست و گفت: عمر کوتاه خدمتی شهید بهشتی در حوزه، دانشگاه و نظام منشأ آثار ارزشمندی بوده است

 

حجت الاسلام اشجری گفت: شهید بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار حضرت امام خمینی رحمت الله علیه نقش حائز اهمیتی در پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی داشت.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهارداشت: نقش ممتاز و برجسته شهید بهشتی در تشکیل مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی، تأسیس و ایجاد قوه قضائیه، تشکیل جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی همه بیانگر اقدامات و تفکرات عمیق و انقلابی شهید مظلوم بود.

 

وی تصریح کرد: نقش پیشتازانه این شهید بزرگوار در حمایت از نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای انقلابی، مبارزه با انحراف و تاویل و تفسیرهای التقاطی، مقابله با گروهک های الحادی و منافق موجب شده بود که بهشتی ملجأ و پناهگاه نیروهای انقلاب قرار گرفته و اوج نقطه حملات، تخریب، توهین و افتراء ضد انقلاب واقع شود.

 

حجت الاسلام اشجری گفت: دشمنان انقلاب بیش از هر کس متوجه شخصیت شهید بهشتی بودند چراکه وی نماد اقتدار، صلابت، قدرت، منطق، دینداری، مردم سالاری و آزادی طلبی بود.

 

وی افزود: همه سجایای اخلاقی موجود در سیدالشهدای انقلاب اسلامی موجب شد که امام خمینی رحمت الله علیه در فراق وی چون ابر ببارد و بهشتی را یک امت بخواند و شهادت این شهید بزرگوار را در برابر مظلومیتش ناچیز بشمارد.

 

حجت الاسلام اشجری عنوان کرد: گرامیداشت یوم الله هفتم تیر علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و هفتاد و دو کبوتر خونین بال انقلاب اسلامی، معرفی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم و افشای چهره کریه و مزدورانه منافقین و گروهک های وابسته به استکبار است.

 

وی از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر پنج شنبه این هفته با سخنرانی آیت الله خاتمی در حسینیه حضرت عباس(ع) شهر رشت خبر داد./950/پ202/ش

ارسال نظرات