۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۷۳۴۹۴
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

سلسله نشست های معنوی اسرار حج و آداب حضور در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان از برگزاری سلسله نشست های معنوی «اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» خبر داد.
اسرار حج

حجت الاسلام مسعود حاج ابراهیمی، مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: این برنامه آموزشی برای سومین سال پیاپی در ماه مبارک رمضان برگزار میشود.

 

 وی با اشاره به دعوت از روحانیان، مدیران فرهنگی کاروان ها و زائرین سال های گذشته برای حضور در برنامه ابراز داشت: هر شب حدود 10 کاروان در این نشست آموزشی حضور می یابند.

 

حجت الاسلام حاج ابراهیمی با بیان این که در این جلسات، زائرین در فضایی شبیه  فضای مکه و مدینه قرار می گیرند، افزود: با توجه به اینکه رویکرد اصلی این سلسله نشستها آموزشی است، از نام «مناسک» در عنوان این جلسات استفاده نشده است.

 

مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان اظهار کرد: در حاشیه محل برگزاری این برنامه، قسمتی نیز برای کودکان پیشبینی شده است تا خانوادهها با آرامش بیشتری پیگیر مباحث باشند. در این بخش از کارشناسان کار با کودک دعوت شده تا در قالب نقاشی های مفهومی مرتبط با اماکن متبرکه کودکان را نیز آموزش دهند.

 

وی تصریح کرد: به منظور اثر گذاری بیشتر جلسات اسرار حج و آداب حضور، بسته های فرهنگی شامل کتاب، جزوه کلامی و دفتر چه و پاسخنامه مسابقه کتابخوانی تدارک دیده شده است. دریافت کنندگان این بسته با مطالعه کتاب «اخلاق و آداب سفر حج» در این چند شب میتوانند در مسابقه این برنامه شرکت کنند.

 

حجت الاسلام حاج ابراهیمی یادآور شد: این برنامه با همکاری مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی و معاونت فرهنگی هنری شهرداری مشهد از دوم ماه مبارک رمضان به مدت یک هفته ساعت 9:30 دقیقه هر شب در محل عرصه میدان شهدای مشهد برگزار خواهد شد./930/ت303/ب

ارسال نظرات